ساخت و ساز غیرمجاز در حریم عمارت کلاه فرنگی

مدیرکل میراث فرهنگی تهران با انتقاد از عدم توقف ساخت و سازهای انجام شده در میدان سپاه و حریم درجه ۲ عمارت کلاه فرنگی گفت: مدارکمان را به دادسرای نظامی فرستاده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، رجبعلی خسروآبادی گفت: دادسرای نظامی از ما خواست تا مدارکی که نشان می‌دهد در محدوده میدان سپاه و عمارت کلاه فرنگی تا چه ارتفاعی ساخت و ساز مجاز هست را ارسال کنیم. این کار دو هفته پیش انجام و قرار شد نتیجه را به ما اعلام کنند. ولی هنوز چیزی به دستمان نرسیده است.

او گفت: در محدوده درجه دو عمارت کلاه فرنگی ساخت و ساز تا ارتفاع ۱۶ متر مجاز است، اما اکنون ساخت و سازهای سپاه تا ارتفاع بیش از ۳۵ متر نیز رسیده و ما هیچ المان و یا نمادی را مشاهده نمی‌کنیم که نشان از عدم توقف ساخت و ساز و یا حتی تخریب باشد. بنابراین اکنون منتظریم ببینیم دادسرای نظامی چه تصمیمی می‌گیرد. چون تا زمانی که حکم قضایی نیاید از دست ما هم کاری ساخته نیست. امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

خسروآبادی گفت: یک بار در شورای عالی معماری و شهرسازی گزارشی مربوط به حریم این اثر تاریخی متعلق به قبل از انقلاب مطرح شد که نشان می داد حریم آنجا چه محدوده‌ای را شامل می‌شود. دوستان گفتند که این حریم مربوط به ۶۰ سال پیش است و حریم جدید را روی نقشه فعلی به ما بدهیم ما هم به استناد حرف دوستان مجدد شورای حریم آثار تاریخی را تشکیل دادیم و قرار شد در محدوده حریم درجه یک هیچ ساخت و سازی نشود و در حریم درجه ۲ این اثر اجازه ساخت و ساز تنها با ارتفاع ۱۶ متر ساخته شود. اما اکنون می بینیم که این ارتفاع تا الان دو برابر حد مجاز بالا رفته است.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 500799

وب گردی

وب گردی