دیدار مسوولان وزارت خارجه با خانواده های جان باختگان و مفقودین فاجعه منا

مسوولان وزارت امور خارجه طی روزهای گذشته و در نوبت های متعدد در منزل دیپلمات های جان باخته و مفقودان فاجعه منا حضور یافتند.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه، مهدی دانش یزدی معاون اداری و مالی، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی، مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه، حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس و جمع زیادی از مدیران ارشد و دیپلمات ها و سایر کارکنان وزارت امور خارجه طی روزهای گذشته و در نوبت های متعدد با حضور در منزل آقایی پور و حسینی مقدم دو تن از دیپلمات های پرتلاش جان باخته در فاجعه منا با ابراز تسلیت و همدردی عمیق با خانواده های آنها، مراتب تاثر و ناراحتی مجموعه همکاران و فضای حزن و اندوه در این وزارت در فقدان این عزیزان و همچنین ناشی از وضعیت مفقودی دو تن دیگر از همکاران رکن آبادی و فهیما را اعلام داشتند.

مرتضی سرمدی با اعلام پیام تسلیت و همدردی وزیر امور خارجه، اقدامات به عمل آمده در حوزه سیاسی و دیپلماتیک و همچنین پشتیبانی های کنسولی و بررسی تدابیر و اقدامات حقوقی و پیگیری وزارت امور خارجه برای انتقال و شناسایی و تعیین وضعیت مجموعه مفقودین و توجه این وزارت به همه ابعاد موضوع و رسیدگی به آلام جبران ناپذیر خانواده های آنها را مورد تاکید قرار داد.
همچنین طی دو هفته گذشته دیدارهای متعددی در همین سطح با خانواده های غضنفر اصل رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در بیروت و احمد فهیما معاون اداره تشریفات انجام شده است.

در این دیدارها با ابراز همدردی با خانواده و وابستگان دیپلمات ها، اقدامات و روند فعالیت همه مجموعه های مرتبط کشور در داخل کشور و همچنین در نمایندگی های ایران در عربستان شرح داده شد.
در دیدار با خانواده های این دو دیپلمات ارزشمند که در فهرست مفقودین بوده و هنوز وضعیت آنها مشخص نشده است، بر تلاش و اهتمام وزیر امور خارجه و مجموعه نهادهای کشور و همکاران حوزه های مختلف بر پیگیری همه جانبه برای تعیین وضعیت آنها تصریح شده و مورد تاکید قرار گرفت.

201/201

کد خبر: 500861

وب گردی

وب گردی