ارائه خدمات به کودکان نیازمند با عنوان طرح ارمغان مهر

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در اجرا و برگزاری طرح «ارمغان مهر»، ساز وکاری ایجاد شده که داوطلبان علاقه مند و واجد شرایط این سازمان یک یا چند دوره آموزشی اعم از کمک درسی، رایانه، هنری و زبان خارجی را متناسب با زمان کودکان کار، به آنان ارائه کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، فرح ناز رافع افزود: تا زمانیکه در بحث کودکان نیازمند بویژه کودکان کار بر اساس روش های کنونی و کمک های مالی دستگاه های اجرایی گام برداریم، هیچگاه نمی توانیم موفقیتی داشته باشیم.
او ادامه داد: داوطلبان و نیکوکاران جمعیت هلال احمر در طرح ارمغان مهر، علاوه بر اهدای بسته های ملزومات تحصیلی و بسته های بهداشتی به دانش آموزان محروم و ساکن در مناطق دورافتاده و آسیب پذیر، کودکانی را که امکان حضور در اماکن آموزشی را ندارند نیز تحت پوشش آموزش های مورد نیاز و توانمندسازی قرار می دهند تا در جریان مشارکت مستقیم در این امر نوعدوستانه بتوانند آسیب های ناشی از وجود اینگونه نیازها را در جامعه بکاهند.
رافع افزود: در این طرح، سعی خیران و نیکوکاران بر آن است تا این گونه از کودکان بتوانند با دنیای کودکان آشتی و لحظات شیرینی را در زندگی تجربه کنند.
رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: به همت داوطلبان و خیران عضو سازمان، بستری فراهم کرده ایم تا کودکان کار لحظات شادی را تجربه کنند.
رافع افزود: در تابستان سال جاری نیز کلاس های تقویتی دروس، رایانه، سفال گری، قالی بافی و زبان را برای کودکان کار در برخی استان های کشور برگزار کردیم.
او ادامه داد: بازخورد حضور بچه ها در این دوره های آموزشی غیر قابل توصیف بود و ارائه اینگونه خدمات بشردوستانه نشان داد که این کودکان تا چه اندازه از دنیای کودکانه خود فاصله داشته اند و با دیدن و بازی کردن چقدر انرژی گرفته و خوشحالی می کنند.
رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان و پزشکی و تامین سبد تغذیه سالم و هزینه درمانی را از دیگر بخش های اجرای طرح «ارمغان مهر» برشمرد و تاکید کرد: هرچند برای انجام کارهای خیر، خواست قلبی فرد بر هر چیز دیگر مقدم است و با توصیه و اجبار نمی شود، کسی را وادار به فعالیت کرد، اما برای ثمربخشی فعالیت های خیرخواهانه، کمک های خیرین باید بصورت مداوم و مستمر باشد.
20106

کد خبر: 500862

وب گردی

وب گردی