تاکید بر برمشارکت سازنده ایران در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به شرکت رئیس جمهور کشورمان در اجلاس تصویب دستورکار 2030 در مقر سازمان ملل متحد، برمشارکت سازنده جمهوری اسلامی ایران در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

کمیته مسائل اقتصادی و مالی سازمان ملل متحد در چارچوب هفتادمین مجمع عمومی این سازمان فعالیت خود را آغاز کرد.


به گزارش ایسکانیوز، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در این سازمان ضمن تاکید بر اهمیت دستورکار 2030 سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار، اهمیت اجرای این سند به ویژه در چارچوب فعالیت های سازمان ملل متحد رامتذکر شد.

وی با اشاره به شرکت رئیس جمهور کشورمان در اجلاس تصویب دستورکار 2030 در مقر سازمان ملل متحد، برمشارکت سازنده جمهوری اسلامی ایران در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

دهقانی با بیان اهمیت همکاری های منطقه ای به چالش های منطقه غرب آسیا به ویژه مسائل تغییر اقلیم و خشکسالی ، خشونت و تروریسم را در این منطقه مانع جدی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار دانست و گفت: توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 شرایط مساعدی را برای همکاری های منطقه ای و بین المللی به ویژه در حوزه همکاری های زیست محیطی فراهم نموده است.

وی همچنین از علاقمندی ایران برای همکاری با سایر کشورها جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار خبر داد.

دهقانی در سخنان خود بر نقش و اهمیت مشارکت جهانی، وجود نظامی غیر تبعیض آمیز به منظور اجرای سند دستور کار توسعه به ویژه در حوزه های تامین منابع مالی و انتقال فناوری و دانش های نوین نیز تاکید کرد.

در این جلسه همچنین معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مسائل اقتصادی و اجتماعی با اشاره به اینکه سند دستورکار توسعه 2030 جهانی و یکپارچه می باشد، تمرکز سند بر مسئله فقرزدایی و ضرورت مشارکت کشورها برای اجرای آن راخواستار شد.

201/201

کد خبر: 500898

وب گردی

وب گردی