فقط  11 درصد کودکان  به مهد کودک می روند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر تنها 11 درصد کودکان سراسر کشور در مهدکودک‌های سازمان بهزیستی حضور دارند که این رقم بسیار کمی است و باید تلاش کنیم تا میزان حضور کودکان در مهدهای کودک و همچنین خدمات ارائه شده به آنها در این مراکز افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: دوران کودکی دوران بسیار پر اهمیتی است زیرا شکل گیری رشد هوشی، خلاقیت و بسیاری از فاکتورهای مهم و تعیین‌کننده در سرنوشت فرد در بزرگسالی در این دوره شکل می‌گیرد و چنانچه اهمیت این دوره را درک کنیم در بزرگسالی مشکلات کمتری را خواهیم داشت، به‌طوری که افراد نیز در رشد کشور مشارکت بیشتری خواهند کرد.

او در ادامه درباره اهمیت نهاد خانواده در رشد و پرورش کودکان گفت: یک نهاد مهم در زمینه رشد و پرورش کودک خانواده است که به عنوان نهاد تامین‌کننده نیازهای جسمی و روانی کودک عمل می‌کند اما در این زمینه موسسات و نهادهای مهمی چون مهدهای کودک نیز نقش موثری دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: وضعیت امروزی جامعه بستگی به ظرفیت خانواده‌ها و وضعیت فردا در کیفیت بخشی موسسات کودک و مهدهای کودک و همچنین افزایش دانش آنها دارد.

105105

کد خبر: 500901

وب گردی

وب گردی