خلق اثری هنری و ماندگار توسط هیات علمی واحد علوم دارویی

اثر هنری عضو هیات علمی واحد علوم دارویی به عنوان تمبر رسمی کشور چاپ و در سراسر کشور توزیع شد.

به گزارش ایسکانیوز، اثر هنری و ماندگار دکتر ملک حکمتی خطبه سرا عضو هیات علمی واحد علوم دارویی، با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در ساختمان مرکزی بانک در معرض دید مراجعه کنندگان قرار گرفت و تصویر آن در گالری مجازی افتخارات بانک پارسیان موجود می باشد.

حکمتی در خصوص طراحی این اثر می گوید: گل نیلوفر به نشانه شکوفایی در دست پیشینیان ما تبلوری ارزشمند دارد. در آیین پارسیان گل نیلوفر یا لوتوس نمادی از آرامش، اعتماد، صلح ، وارستگی و ابراز دوستی است. دانه نیلوفر در خاک جان می گیرد، در آب رشد می کند و پس از سربرآوردن از آب در برابر خورشید به اوج رسیده و روی می تاباند. این زیباترین نشان ایرانیان جویای کمال است لحظه ای که غنچه مسطور روحشان به گل می نشیند.

او با اشاره به اینکه این اثر را با الهام از حجاری ها و سنگ تراشی های تخت جمشید طراحی کرده است، ادامه داد: لاین اثر با الهام از حجاری ها و سنگ تراشی های تخت جمشید که ایرانیان با در دست داشتن گل از میهمانان خود پذیرایی می کردند، چرا که لوتوس نماد پاکی و تهذیب نفس و پیام آور جهانیان برای رسیدن به نور و روشنایی و صلح بوده، در اندیشه خلق اثری هنری و ماندگار مرتبط با فرهنگ غنی باستانی برآمدم، لذا گل نیلوفر را محور سوژه خود قرار داده و با عشق و علاقه طراحی اثر خود را آغاز کردم واز آنجاییکه لوگوی رسمی بانک پارسیان الهام گرفته از گل لوتوس بود این اثر هنری مورد توجه بانک پارسیان قرار گرفت وبا همت روابط عمومی وقت بانک پارسیان و همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان تمبر رسمی کشور به چاپ رسید و در سراسر کشور توزیع شد.

خاطر نشان می شود این اثر در ساختمان مرکزی بانک در معرض دید مراجعه کنندگان است و تصویر آن در گالری مجازی افتخارات بانک پارسیان موجود است.

20101

کد خبر: 501035

وب گردی

وب گردی