جذب دانشجو در 27 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری / راه اندازی اداره کل تحصیلات تکمیلی واحد ورامین - پیشوا

رئیس واحد ورامین – پیشوا در جلسه مدیران گروه های آموزشی گفت: برنامه محور شدن در اجرای وظایف دانشگاه از ملزومات اصلی بوده و می بایست ضمن ایجاد همدلی و هم زبانی در جهت اجرای هدفمند برنامه های دانشگاه گام برداریم.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که مدیران گروه های آموزشی حضور داشتند دکتر حسینعلی شیبانی به جایگاه حساس مدیران گروه های تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت : مدیران گروه بار سنگین هدایت آموزشی دانشگاه را بر دوش داشته که این بار سنگین با تعامل و هماهنگی و ارائه برنامه ریزی دقیق سبک می شود.

وی در خصوص اهمیت برنامه ریزی در مدیریت مسائل آموزشی افزود : برنامه محور شدن در اجرای وظایف دانشگاه از ملزومات اصلی بوده و باید با تلاش و کمک یکدیگر این مهم را به منصه ظهور برسانیم . ما باید ضمن ایجاد همدلی و هم زبانی در جهت اجرای هدفمند برنامه های دانشگاه گام برداریم و هنر مدیر گروه تحقق اهداف بلند دانشگاه است.

رئیس واحد ورامین – پیشوا با بررسی روند حرکت مجموعه به سمت تحصیلات تکمیلی خاطر نشان کرد : پانزده درصد از دانشجویان واحد ورامین – پیشوا را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل داده اند که البته با نقطه ی مطلوب فاصله داریم اما حرکت پر شتابی در این راستا داشته ایم و اضافه شدن 73 رشته که 57 رشته از آن در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشد بیانگر این حرکت مثبت است و در روزهای گذشته نیز 27 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با پذیرش از مهرماه سال جاری به مجموع رشته های واحد ورامین- پیشوا افزوده شد.

دکتر شیبانی در بخش دیگری از صحبت های خود مواردی را به مدیران گروه های آموزشی یاد آور شد و گفت : با توجه به شرایط دانشجویان تحصیلات تکمیلی لازم است جهت رفاه حال دانشجویان برنامه کلاسی آن ها در روزهای پایانی هفته و در کمترین روز اعمال شود که این اقدام کار را برای پشتیبانی و برنامه ریزی در قسمت های مرتبط هم چون مسائل دانشجویی و ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان آسان تر خواهد کرد و می طلبد تمامی تغییرات با هماهنگی معاونت آموزش صورت پذیرد.

وی به لزوم حضورو وقت گذاری مدیران گروه تأکید کرد و افزود : با عنایت به افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی این مهم بیش از پیش جلوه نمایی می کند.

دکتر شیبانی از ایجاد اداره کل تحصیلات تکمیلی در واحد ورامین – پیشوا خبر داد و گفت : با توجه به چارت جدید طبق بخشنامه سازمان مرکزی تحصیلات تکمیلی در داخل واحد مستقر و به صورت اداره کل تحصیلات تکمیلی مدیریت می شود و این اداره کل در دانشکده کشاورزی مستقر گردیده و ضرورت دارد مدیران گروه با این اداره کل ارتباط و هماهنگی کامل داشته باشند.

رئیس واحد ورامین – پیشوا در خصوص ضرورت استفاده از استادان تمام وقت هیأت علمی واحد اشاره کرد و افزود : اولویت اصلی ما بهره مندی از استادان هیأت علمی است و مدیران گروه که مثل سکانداران گروه هستند بایستی از ظرفیت بالای استادان هیأت علمی و نیروی انسانی استفاده کنند و به غیر از شرایط ضروری از استاد حق التدریس استفاده نکنند.

حسینعلی شیبانی به اهتمام جدی مدیران گروه های آموزشی به برگزاری جلسات تخصصی داخلی تأکید کرد و ادامه داد : همانطوری که در سطح واحد شورای استادان ، کارکنان و معاونین به صورت منظم برگزار و موارد مختلف در این شوراها مطرح و تصمیم گیری کارشناسی می شود ، شورای گروه نیز به صورت تخصصی و دقیق با هدف ارائه ی برنامه های مطلوب و جلب رضایت دانشجویان و بالابردن کیفیت آموزشی به صورت حداقل ماهانه یکبار تشکیل شود چرا که توجه به نکات هرچند ریز باعث ارائه ی برنامه ی جامع و رشد کیفی مجموعه خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست دکتر محمدی معاون اداری و مالی و دکتر قوشچی معاون آموزش واحد مسائل و موارد مرتبط با حوزه های مالی و آموزشی را ارئه کردند و هر کدام از مدیران گروه نقطه نظرات ، پیشنهادات و مطالب خود را بیان کردند.

20101

کد خبر: 501041

وب گردی

وب گردی