برگزاری اولین جلسه کمیته تدوین برنامه کارگروه ساماندهی مد و لباس

اولین جلسه کمیته تدوین برنامه ششم توسعه کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز قبادی گفت: خوشبختانه به دلیل توجه و اهمیت مقوله مد و لباس ، کارگروه مستقلی برای تدوین برنامه ششم توسعه در این حوزه و در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده است.

اوهمچنین به دشواری­های این حوزه به دلیل نو و جدید بودن موضوع اشاره کرد و جمع بندی مناسب و منطقی با یک نگاه عمومی را نیاز به همکاری سایر حوزه ها مانند اصناف، صنایع نساجی، آموزش و پرورش،فنی و حرفه ای و ... دانست.

در این جلسه که نمایندگان تشکل های صنفی،وزارت صنعت معدن و تجارت،مراکز علمی دانشگاهی، اتاق اصناف ایران،آموزش و پرورش،فنی حرفه ای و کارشناسان و برخی ازمدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتندشرکت کنندگان دیدگاه خود را در مورد تدوین برنامه ششم توسعه مانند تعریف مد و لباس با مولفه های اسلامی ایرانی،عوامل موثر بر مد و لباس در چرخه مد شامل آموزش و پژوهش، طراحی ،تولید ،توزیع و مصرف با توجه به تبیین و تحلیل وضع موجود از ابتدای سند چشم انداز 20 ساله ، بررسی و تشریح وضعیت مطلوب ،تدوین شاخص ها برای هر کدام از عوامل موثر در حوزه های طراحی، تولید،توزیع و مصرف،ارائه اطلاعات توسط اعضاء به هر شاخص مرتبط شده،تعیین نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدیدات این حوزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

درپایان این جلسه مقررشد اعضا با نگاه به تدوین قانون به صورت فراگیر و با عمومیت همه بخش ها اعم از تحقیق و پژوهش تا تولید و مصرف و عرضه و تبلیغ و با برجسته کردن نقش بخش خصوصی برای ارتقاء رضایت بخشی از محصولات داخلی مد و لباس با نگاه به نیاز و ذائقه مخاطب و شناسایی ظرفیت ها و موانع و با نگاه بازار محور و به تبع آن درگیری همه حوزه های مرتبط در همه دستگاه ها و وزارتخانه ها در تدوین این برنامه گام بردارند.

کد خبر: 501166

وب گردی

وب گردی