طرح ریزی گرایش  مهندسی بافت و کاربرد مهندسی رباتیک در مهندسی پزشکی در واحد علوم و تحقیقات

حسنی از طرح ریزی گرایش های مهندسی بافت و کاربرد مهندسی رباتیک در مهندسی پزشکی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مراحل اجراسازی این رشته ها در حال بررسی است و با افزایش هیات علمی مجرب در این واحد به زودی این رشته ها احداث می شوند .

به گزارش ایسکانیوز، کامران حسنی مدیر گروه تحصیلات تکمیلی بیومکانیک گفت: در این رشته 1357 دانشجو درمقطع کارشناسی ،434 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 147 دانشجو در مقطع دکتری تخصصی در حال تحصیل هستند .

حسنی رشته ی بیومکانیک را حاصل تعامل تنگاتنگ عالم پزشکی با حوزه ی ساخت و سازو مهندسی مکانیک دانست و افزود: مثالهای مرسوم برای معرفی حوزه ی بیومکانیک، کاربرد بیومکانیک در تحلیل حرکت انسان ،تغییر شکل و نیروهای وارد بر بافت ها (استخوان،مفاصل و عضلات) ،جریان سیالات بیولوژیک ،تغییرات انرژی و غلظت مواد در واکنش های بیوشیمیایی هستند .

وی ادامه داد : سالیانه بین چهار تا شش مقاله isi دررشته ی بیومکانیک در این واحد به چاپ می رسد که این رقم از حد انتظار مطلوب برای دانشجویان بسیار پایین تر است و نیاز به تلاش بیشتر دانشجویان و اساتید در این زمینه دیده می شود .

وی بر اهمیت ارتباط با صنعت تاکید کرد و افزود: صنعت ما وابسته به کشورهای دیگر وعمدتا" غربی است و با توجه به تحریم هایی که در سالهای اخیر وجود داشته ، طبیعتا ارتباط صنعت و دانشگاه به حداقل رسیده است اما در حال حاضر با توجه به برداشته شدن تحریم ها و با گذشت زمان شاهد ارتباط و تعامل بیشتر این رشته با پروژه های بزرگ صنعتی خواهیم بود .

این مدیرگروه واحد علوم و تحقیقات به برگزاری کلاسها و کارگاه های جوشکاری و مقاله نویسی توسط اساتید این دانشکده اشاره کرد و ادامه داد: با توجه همت خاص و اهمیت ویژه ای که ریاست این دانشگاه در راستای فعالیتهای علمی و تحقیقاتی اتخاذ کرده است ، تمام اساتید تلاش کرده اند تا از طریق ارتباطات خود با سایر اساتید دنیا به خدمت بیشتری به دانشجویان بپردازند.

20101

کد خبر: 501180

وب گردی

وب گردی