عبدالله عبدالله: طالبان از جانب پاکستان حمایت می‌شود

رئیس اجرایی دولت افغانستان در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره درباره بحران آوارگان در اروپا،‌ امنیت در کشورش و همچنین مقابله با طالبان صحبت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری بخدی، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: بزرگترین اشتباه سیاست پاکستان در قبال افغانستان در 14 ساله گذشته از یک جهت نوع مقابله با تروریسم و از جنبه دیگر اجازه دادن به طالبان برای تجدید قوا است. از طرف دیگر هم تغییر تمرکز جامعه بین‌الملل از افغانستان به سمت عراق است که این خود یک تغییر بزرگ محسوب می‌شود.

مدیر اجرایی دولت کابل در ادامه گفت:‌ اوضاع امنیتی کنونی در کشور چالش برانگیز است و شاید باعث شود تا مردم افغانستان به آینده امنیتی در کشور اعتمادی نداشته باشند. این مساله‌ای بسیار مهم است و همین امر باعث شده تا مردم کشور را ترک کنند. این همان بحرانی است که ما در اروپا با آن مواجه هستیم.

عبدالله عبدالله پس از انتخابات ریاست جمهوری 2014 که براساس برخی شایعات تقلب گسترده در آن صورت گرفته بود، به عنوان مدیر اجرایی دولت کابل انتخاب شد و اشرف غنی نیز به عنوان رییس جمهوری افغانستان برگزیده شد.

تمامی این رخدادها با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان و سپرده شدن امور امنیتی به نیرهای امنیتی افغان همزمانی داشت.

301301

کد خبر: 501280

وب گردی

وب گردی