به زودی مسیر دوچرخه سواری در خیابان امام خمینی(ره)  ایجاد می شود

شهردار منطقه 11 با بیان این که در صدد هستیم فرهنگ دوچرخه سواری را به عنوان یکی از بهترین    مدل های حمل و نقلی پاک گسترش دهیم ؛از آمادگی برای ایجاد مسیر دوچرخه سواری در خیابان امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز در نشستی که با حضور مسئولان توسعه حمل و نقل پاک برگزار شد؛ شهردار منطقه 11 ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد مسیر دوچرخه سواری در خیابان امام خمینی (ره) ؛ با اشاره به قرار گرفتن محدوده منطقه 11 در بافت مرکزی و پرترافیک شهر تهران ؛ بر فرهنگ سازی ، تبلیغات و ترغیب شهروندان برای استفاده از این وسیله نقلیه پاک تأکید کرد و گفت: ایجاد مسیر امن برای شهروندان در مسیرهای دوچرخه اهمیت بسیار دارد و باید شرایط توسعه دوچرخه سواری و ایمنی به عنوان یک مد حمل و نقل برای شهروندان فراهم شود.

آبادیان افزود: مسیر دوچرخه سواری محور امام خمینی (ره) که از منطقه 11 آغاز و در منطقه 12 امتداد می یابد دارای7 ایستگاه درمحدوده منطقه شامل 2 ایستگاه در میدان حسن آباد ،یک ایستگاه مقابل فروشگاه اتکا ،یک ایستگاه در تقاطع خیابان ولی عصر(عج) ،یک ایستگاه مقابل مترو امام علی (ع) ،یک ایستگاه در میدان حر و یک ایستگاه در تقاطع نواب خواهد بود.

به گفته آبادیان محور خیابان جمهوری اسلامی نیز در فاز دوم طرح ایجاد مسیر دوچرخه سواری پس از اجرای طرح خیابان امام خمینی آغاز خواهد شد و بررسی مطالعاتی ایجاد مسیر دوچرخه سواری در خیابان شوش نیز طی سال 95 انجام می شود.

در این نشست توسعه حمل و نقل غیر موتوری پاک و دوچرخه سواری در منطقه 11 ، تعریف 2 مسیر دوچرخه سواری خیابان امام خمینی و خیابان جمهوری اسلامی بر اساس استاندارهای جهانی و تعریف فواصل حداکثر 500متری برای ایستگاه های دوچرخه سواری مورد بررسی قرار گرفت.

105105

کد خبر: 501281

وب گردی

وب گردی