تصویب برجام در مجلس یکی از قویترین مظاهر تجلی دموکراسی در ایران

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با اشاره به تصویب کلیات طرح برجام در مجلس گفت: همراهی مجلس با نظر اکثریت تام ملت ایران در حمایت از تفاهم هسته‌ای جای تشکر و قدردانی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید بعیدی‌نژاد در یادداشتی نوشت:

پس از فرآیندی طولانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اجازه به دولت برای اجرای برجام رای مثبت دادند. این همراهی مجلس با نظر اکثریت تام ملت ایران در حمایت از تفاهم هسته‌ای جای تشکر و قدردانی دارد، اما علاوه بر اهمیت این تصمیم در اجرای برجام، تصویب این طرح خود یکی از قویترین مظاهر تجلی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که خود برگ زرینی در تحولات مربوط به نقش مجلس و نهاد قانونگذاری در کشورمان می‌باشد.

در همین چارچوب بود که عالیترین مقامات کشور از همان ابتدا نسبت به ضرورت ایفای نقش موثر مجلس در بررسی برجام تاکید می‌نمودند تا جایی که مقام معظم رهبری برای باز بودن دست مجلس در بررسی، حتی از اعلام نظر شخصی پیرامون نحوه تصمیم مجلس امتناع فرمودند. نمایندگان مخالف هم از تمامی ظرفیتهای خود برای مخالفت با برجام و جلوگیری از تصویب این طرح استفاده کردند و با قوت تمام همه راههای رویه‌ای و محتوایی برای مخالفت با برجام و طرح پیشنهادی را به اجرا گذاردند. اما امروز صبح مجلس با مدیریت مدبرانه و صبورانه جناب آقای دکتر لاریجانی و مشارکت فعال نمایندگان موافق و مخالف، طرح پیشنهادی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی را در فضایی باز و آزاد بررسی و آن را تصویب نمود. ضمن تبریک به مجلس شورای اسلامی در طی این روند دموکراتیک و مردم سالارانه، بدیهی است که این تجربه مهم به عنوان سرمایه بزرگی در نظام قانونگذاری کشور در حافظه ملت ما ضبط و ثبت خواهد گردید و خواهد توانست در حل مشکلات کشور بسیار موثر واقع شود.

201/201

کد خبر: 501336

وب گردی

وب گردی