لیست نشریات نامعتبر از نظر وزارت علوم، ماهانه به روز می‌شوند

مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم گفت: نشریات علمی از سوی این وزارتخانه رصد می شود و لیست نشریات نامعتبر به صورت ماهیانه به روز رسانی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محسن شریفی گفت: معاونت پژوهشی وزارت علوم به شدت به دنبال شناسایی نشریات نامعتبر علمی و پژوهشی است و پس از شناسایی، این نشریات در لیست سیاه وزارت علوم قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۶۴ نشریه نامعتبر علمی و پژوهشی از سوی وزارت علوم شناسایی شده است، گفت: پژوهشگران باید با مراجعه به لیست سیاه وزارت علوم از وضعیت نشریات نامعتبر مطلع شوند زیرا اگر فردی اقدام به چاپ مقاله در این نشریات کند مقاله وی فاقد ارزش قانونی است و وزارت علوم انتشار چنین مقالاتی را پیگیری می کند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: به پژوهشگران و اساتید توصیه می شود قبل از چاپ و انتشار مقاله در نشریات علمی به لیست سیاه نشریات نامعتبر وزارت علوم مراجعه کنند.

شریفی افزود: همچنین از پژوهشگران و اساتید تقاضا داریم در صورت مشاهده و آگاهی از نشریات و پایگاه های علمی جعلی و نامعتبر اطلاعات این نشریات را به وزارت علوم اعلام کنند تا این وزارتخانه آنها را در لیست سیاه نشریات نامعتبر قرار دهد.

20103

کد خبر: 501385

وب گردی

وب گردی