رئیس دانشگاه شهیدبهشتی خبر داد: سفر روسای دانشگاههای بزرگ کشور به روسیه و ایتالیا

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی جزئیات سفرهای خارجی ماه آینده روسای ۱۰ دانشگاه برتر ایران را تشریح کرد و گفت: روسای دانشگاههای بزرگ کشور آبان ماه به روسیه و ایتالیا می روند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد مهدی طهرانچی، در خصوص جزئیات سفر روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور به روسیه و ایتالیا گفت: در ادامه گام های جدیدی که کشور روسیه در راستای تحکیم روابط علمی و فناوری با ایران برداشته و در سفری که دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به عنوان نماینده ایران به روسیه داشت و متقابلا در سفر رئیس دانشگاه ایالتی مسکو و رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها روسیه به ایران که با دکتر فرهادی وزیر علوم و برخی روسای دانشگاه های برتر دیدار داشتند، مقدمات سفر روسای دانشگاه های برتر به این کشور در جهت تحکیم مناسبات دانشگاهی شکل گرفت.

او گفت: برهمین اساس برای اولین بار روسای ۱۰ دانشگاه برتر ایران و ۱۰ دانشگاه روسیه نشستی را در مسکو برگزار خواهند کرد و درحاشیه این نشست روسای دانشگاه‌های دو کشور با یکدیگر ملاقات خواهند داشت.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی یادآورشد: این برای اولین بار است که دانشگاه ها به این شکل همکاری بین‌المللی انجام می دهند و در واقع این نشست افق یک سری همکاری های استراتژیک علمی را بین دانشگاه های ایران و و روسیه باز می کند و در واقع تحولی در همکاری های علمی بین دو کشور در سطح راهبردی است.

او با بیان اینکه روسای دانشگاه‌های علم و صنعت، امیرکبیر، تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، خواجه نصیر، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، شیراز و اصفهان آبان ماه به کشور روسیه و ایتالیا اعزام خواهند شد ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست توسعه رابطه بین دانشگاهی، علمی و همکاری‌های جدید علمی و فناورانه است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی درباره سفر به ایتالیا نیز گفت: برخی از روسای دانشگاه های برتر به این سفر خواهند رفت. قرار است نشست اتحادیه دانشگاههای جهان در این کشور برگزار شود از این رو کشورهای زیادی در این نشست شرکت می کنند.

20104

کد خبر: 501429

وب گردی

وب گردی