دود اگزوز همراه با نون اضافه!/ گلایه گردشگران از پذیرایی در رستوران

همزمان با برگزاری مراسم قالی شویان مشهد اردهال، مهمانان این مراسم از نحوه پذیرایی یکی از رستوران‌های اصلی این روستای گردشگری ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش ایسکانیوز، آیین سنتی و مذهبی قالی‌شویان فین کاشان و روستای خاوه اردهال که همه ساله در دومین جمعه مهرماه برگزار می‌شود تنها آیین مذهبی اسلامی است که به تقویم خورشیدی برپا می‌شود.

در این مراسم شرکت‌کنندگان که از فین برای برگزاری این مراسم آمده‌اند در حالی که چوب‌هایی به دست دارند، یک قالی‌ را به نماد شستن خون علی بن محمدباقر در چشمه می‌شویند. این مراسم سال ۲۰۱۲ در فهرست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو به ثبت رسید.

هر سال همزمان با برگزاری این برنامه تعداد بسیاری زیادی از مردم روستاهای اطراف و گردشگران شهرهای دیگر و حتی گردشگران خارجی در این مراسم شرکت می‌کنند. واحدهای اقامتی پر از مسافر می شود و رستوران های آن نیز مملو از گردشگران داخلی و خارجی است.

در این میان یکی از گردشگران روستای مشهد اردهال که به رستوران بزرگ و مهم این روستا رفته بود، همزمان با ایام برگزاری مراسم قالیشویان، از این رستوران و نحوه خدمات‌دهی آن تصاویری تهیه کرد که نشان می داد در این رستوران درست در زمانی که غذا برای مسافران سرو می‌شد، فردی که گویا صاحب رستوران بوده، خودروی خود را در داخل رستوران پارک کرد پس از آن نیز یک موتور در این رستوران پارک شد که هوای رستوران را برای مشتریان آلوده کرد.

محسن فاطمی زمانی که اعتراض خود را به مسئولان رستوران رساند پاسخ شنید که حتما رسیدگی می کنند اما خودرو تا زمانی که او از رستوران خارج شد، همانجا باقی مانده بود.

این گردشگر به خبرنگاران گفت: نحوه خدمات رسانی در این رستوران بسیار پایین بود. انتظار می‌رفت رستورانی با این وسعت در روستای گردشگری مشهد اردهال دارای کیفیت بسیار خوبی در غذا و پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی باشد چون هر سال میزبان چندین هزار مهمان داخلی و خارجی هستند، اما چنین نبود. از سوی دیگر گارسون این رستوران یک پسر بچه ۱۰ ساله بود که باید چند بار اعلام می کردیم غذایمان چه بود و منوی او چه چیزهایی را ندارد. غذای سرد، نحوه پذیرایی نادرست و کیفیت پایین غذا در کنار قیمتی که برای آن تعیین کرده بودند به هیچ وجه مناسب یک رستوران آن هم در روستای گردشگری مشهد اردهال نیست.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 501465

وب گردی

وب گردی