5 یاس زرین تقدیم به شبکه یک

با برگزاری اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم های ویدیویی "یاس" دو فیلم تلویزیونی شبکه یک سیما، یاس های زرین این رویداد سینمایی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایسکانیوز، در اختتامیه این جشنواره که در رامسر برگزار شد فیلم تلویزیونی "مردان آفتاب" و "تونل" از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما موفق شدند در بخش مسابقه فیلم های اول پنج جایزه ویژه یاس زرین را از هیات داوران دریافت کند. این جشنواره در چهار بخش فیلم های اول، چشم انداز آسیا، بخش مسابقه ایران و بخش مسابقه جهان برگزار شد که فیلم تلویزیونی مردان آفتاب در دو بخش فیلم های اول و چشم انداز آسیا شرکت کرده بود که در بخش فیلم های اول چهار جایزه و در مجموع بیشترین برگزیده را در سومین جشنواره بین المللی فیلم های ویدیویی یاس دریافت کرد. براساس رای هیات داوران، یاس زرین بهترین فیلم، یاس زرین بهترین کارگردانی، یاس زرین بهترین فیلمنامه و جایزه ویژه هیات مدیرتصویربرداری به فیلم مردان آفتاب به ترتیب به بهروز کریمی، داریوش غذبانی، حسین تراب نژاد و مهدی حمزه و فرشادگل سفیدی تعلق گرفت. تهیه کننده فیلم تلویزیونی مردان آفتاب درباره این موفقیت گفت: این فیلم 95 دقیقه‌ای به موضوع دفاع مقدس پرداخته است و علت موفقیتش لطف خدا، تلاش و همدلی و انگیزه ای بود که بین همه عوامل وجود داشت بود. بهروز کریمی افزود: برای تولید این اثر هنری ما با شرایط خیلی سختی در غرب کشور مواجه بودیم مخصوصا در اوج سرمایی که در استان کردستان وجود داشت مخصوصا این که ما در نقطه صفر مرزی فیلمبرداری می کردیم. جغرافیای فیلمنامه اقتضا می کرد تا ما بخش زیادی از کار را در کوهستان جلوی دوربین ببریم و همین مساله زحمت را برای عوامل دو چندان می کرد. او تصریح کرد: ما رفته بودیم که کار خوبی تولید کنیم نرفته بودیم که صرفا یک کار تولید کنیم و خروجی کار همان شد که در جشنواره بین المللی فیلم یاس دیدیم. کریمی با اشاره به اینکه فیلم تلویزیونی مردان آفتاب هنوز پخش نشده است یادآور شد: با تشخیص و صلاحدید مدیران شبکه یک این فیلم در آینده پخش خواهد شد. فیلم تلویزیونی مردان آفتاب داستان دو رزمنده تک تیرانداز بسیجی را روایت می کندکه آنها در تلاش هستند منطقه غرب کشور را از لوس وجود دشمن بعثی پاک کنند که در همین مسیر در تله نیروهای بعثی گیر می افتند اما با ورود یک پیرمرد محلی به قصه، اتفاقات جدیدی در مسیر فیلم شکل می گیرد. این فیلم مقاومت رزمندگان اسلام را در بین سالهای 61 – 62 و زمانی که امنیت کشور در مناطق غربی و کردستان به خطر افتاده بود را به تصویر کشیده است. عنایت ا... شفیعی، حسن جوهرچی، حمیدرضا محمدی، بابک انصاری، بهزاد داوری، سینا سهیلی و سینا سعیدیان از بازیگران اصلی این فیلم تلویزیونی هستند. سایر عوامل مردان آفتاب عبارتند از: بهروز کریمی مجری طرح و تهیه کننده، داریوش غذبانی کارگردان، امیر شیبان خاقانی تدوین، فرشاد گل سفیدی مدیر تصویربرداری، ایمان امیدواری گریم، رضا حاجی درویش طراح صحنه و لباس، حسین تراب نژاد و مهدی حمزه نویسندگان، امیر توسلی موسیقی، شهاب شمسایی مدیر تولید، محمد صالحی صدابردار، محسن روزبهانی جلوه های ویژه ، و المیرا شرافتیان منشی صحنه.
در سومین جشنواره بین المللی فیلم یاس همچنین دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به فیلم "تونل" نوشته خیراله تقیانی پور تعلق گرفت. این فیلم به کارگردانی خیرا... تقیانی پور و تهیه کنندگی احمد بهرامی در حال و هوای شهریور 59 و زمان تجاوز رژیم بعث عراق به ایران می گذرد که داستان دختر جوانی را روایت می کند که در اوایل جنگ در یک استان مرزی با عنوان سرپرستار مشغول کمک به مجروحان می شود اما با محاصره شدن بیمارستان توسط دشمن بعثی آنها تصمیم می گیرند که مجروحان را از طریق تونلی که در زیر بیمارستان وجود دارد به مکانی امن منتقل کنند. علی سلیمانی، بابک انصاری، نازنین کریمی، سودابه علی پور، هادی عطایی، مصطفی سلطانی، جواد پور زند، سهیلا جوادی از بازیگران اصلی تونل هستند. سایر عوامل این فیلم عبارتند از: دستیار کارگردان ناهید صدیق، صدابردار جمشید آزموده، تصویر بردار رضا شیخی، مجری طرح جواد نوری، جانشین تهیه کننده محمود بهرامی، طراح گریم سید جلال موسوی ، طراح صحنه و لباس فرامرز بادرام پور و مدیر برنامه ریزی امیر سلیم خانی.
گفتنی است سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس از یازدهم مهر در رامسر آغاز شد و شامگاه پنج شنبه 16 مهر با معرفی برگزیدگان پایان یافت.
503

کد خبر: 501484

وب گردی

وب گردی