برقراری خارج از نوبت مستمری خانواده‌های جانباختگان منا

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از برقراری خارج از نوبت مستمری خانواده‌های جانباختگان منا که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از ایسنا، محمدحسن زدا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خانواده‌های تمام جانباختگان فاجعه منا تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و مستمری دریافت خواهند کرد؟ گفت: خیر، تامین اجتماعی بر اساس مصوبه هیئت مدیره خود موظف شده است مستمری بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی را بطور خارج از نوبت برقرار کند و این امر اکنون در حال انجام است.

او افزود: هنوز آمار دقیقی از جانباختگان منا از سوی سازمان حج و زیارت اعلام نشده و همچنان 65 تن از هموطنان مفقود هستند اما از لحظه‌ای که وضعیت این افراد روشن شود، اگر تحت پوشش تامین اجتماعی باشند، اقدامات لازم را برای برقراری مستمری خارج از نوبت آنها آغاز می کنیم.

14 مهرماه در هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی مصوب شد تا رسیدگی ویژه درمانی به مجروحان و حادثه دیدگان بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی، مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تدفین و ترحیم متوفیان بیمه شده، برقراری مستمری بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی بطور خارج از نوبت و کمک و مساعدت مقتضی به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی حسب تشخیص مدیرعامل، توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شود.

همچنین پیش از این مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در نخستین روزهای پس از فاجعه منا از واحدهای بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی در سراسر کشور خواست تا خدمات درمانی و بیمه‌ای مورد نیاز را به حادثه دیدگان منا ارائه دهند.

20106

کد خبر: 501527

وب گردی

وب گردی