افزایش ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان در تهران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، از برنامه استانداری برای افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان مهاجر تا ۶ هزار نفر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محمدرضا آذرنیا در جلسه مشترک رئیس و اعضای شورای شهر تهران با استاندار و معاونان استانداری در مورد وضعیت نگهداری از معتادان مهاجر در پایتخت گفت: ظرفیت نگهداری از معتادان در تهران در دولت قبل ۲۵۰ نفر بود که این تعداد به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافته است.

او افزود: مرکز نگهداری از معتادان در منطقه کمرد ۸۰۰ نفر ظرفیت داشت که البته به دلیل اجاره ای بودن شهرداری مجبور شده تا محل را تحویل دهد و هنوز این مرکز از سوی شهرداری تمدید نشده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از ظرفیت یک هزار نفری مرکز نگهداری از معتادان شفق خبرداد و گفت: تعمیر و بازسازی این مرکز ۳ میلیارد تومان هزینه در برداشت و الان تنها با ۵۰ میلیون تومان دیگر برخی امکانات مانند آب سرد کن و نصب کنداکتور تامین می شود اما به دلیل عدم تامین این مبلغ این مرکز هم در حالت تعلیق قرار دارد.

آذرنیا گفت: مرکز نگهداری از معتادان مهاجر در خاور شهر شهرداری از استانداری گرفته و در مرحله انتخاب بهره بردار قراردارد و شهرداری گفته است،‌ خودمان تمام کارهایش را انجام می دهیم که اگر این مرکز به بهره برداری برسد نخستین مرکز نگهداری از معتادان مهاجر زن در تهران خواهد بود.

او افزود: همچنین مرکزی هم در منطقه حکیمیه تهران داریم که ۳۰ هزار متر مربع زمین و ۱۳ هزار متر مربع سوله دارد و می تواند ۳ هزار مددجو را تحت پوشش قرار دهد که در مجموع می توان گفت با برنامه ریزی و تامین هزینه ها ظرفیت ۶ هزار معتاد مهاجر را در تهران خواهیم داشت.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 501558

وب گردی

وب گردی