ما چیزی به اسم تروریست میانه‌رو یا افراطی نداریم/تروریست، تروریست است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امریکایی ها نمی توانند از تروریست ها به عنوان تروریست های میانه‌رو دفاع کنند چرا که ما چیزی به اسم تروریست میانه‌رو یا افراطی نداریم بلکه تروریست، تروریست است.


به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی در پایان دیدار یان الیاسون قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران افزود: بدون تردید باید سازمان ملل متحد از دخالت بیگانگان در منطقه جلوگیری کند.


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد معتقدند که باید تمامیت ارضی کشورهای عراق، سوریه، یمن و همه کشورهایی که دچار آشوب هستند، حفظ شود و هیچ راه حل نظامی برای این کشورها نیست بلکه راه حل سیاسی است.


ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به ائتلاف ضدتروریسم کشورهای ایران، روسیه، عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: این ائتلاف در واقع ائتلاف 1+4 یعنی روسیه، ایران، سوریه، عراق و مقاومت اسلامی لبنان است.


وی با بیان اینکه این ائتلاف ضدتروریسم یک ائتلاف جدی است، افزود: طبیعی است با تشکیل چنین ائتلافی حامیان تروریسم در منطقه نگران شوند.


ولایتی اظهار داشت: حامیان تروریسم در منطقه باید بدانند بیشتر از این نمی شود از تروریست ها حمایت کرد زیرا افکار عمومی جهان علیه چنین پدیده ای است.


وی افزود: آقای الیاسون نیز تاکید کرد که سازمان ملل متحد با هر آنچه در عراق و سوریه اتفاق می افتد مخالف است.


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امریکایی ها نمی توانند از تروریست ها به عنوان تروریست های میانه‌رو دفاع کنند چرا که ما چیزی به اسم تروریست میانه‌رو یا افراطی نداریم بلکه تروریست، تروریست است.


خبرگزاری صدا و سیما نوشت، ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب طرح "اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام" اشاره کرد و اظهار داشت: هر آنچه مجلس شورای اسلامی تصمیم بگیرد حق مجلس است.


وی افزود: در این باره مخالفان و موافقان برجام تلاش های خود را انجام دادند و هر آنچه در مجلس پیش آمد نشان دهنده یک دموکراسی پیشرفته در جمهوری اسلامی ایران است.


ولایتی ادامه داد: افراد صاحب آراء مختلف در مجلس نمایندگان ملت ایران هر کدام نظر خود را گفتند اما همه آنها به دنبال اعتلای ایران بودند.


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به حواشی پیش آمده در بررسی برجام نیز گریزی زد و گفت: صرف نظر از برخی مشکلاتی که در این گفتگو پیش آمد که طبیعت دموکراسی همین است، اما بررسی برجام نمایش بسیار ارزشمندی از دموکراسی در ایران است و هر آنچه مجلس تصمیم بگیرد مطاع خواهد بود.


ولایتی در ابتدای سخنان خود، یان الیاسون را دیپلمات برجسته سوئدی عنوان کرد و افزود: ایشان در زمان جنگ ایران و عراق تلاش زیادی برای ایجاد صلح در بین این دو کشور انجام داد و شایستگی های او بار دیگر در سازمان ملل به اثبات رسیده است به طوری که آقای بان کی مون وی را به قائم مقامی سازمان ملل متحد انتخاب کرده است.


در ادامه این نشست، یان الیاسون گفتگوهای خود با ولایتی را بسیار سازنده عنوان کرد و گفت: در این نشست در مورد شرایط منطقه و راهکارهایی که به ایجاد صلح در این منطقه منجر شود، گفتگو کردیم.


وی افزود: در این گفتگوها تمرکز ما بر پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه و یمن بود.


قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت: همچنین در مورد امنیت پایدار در این منطقه و راه حل های پایداری برای این بحران ها گفتگو کردیم.


وی در ادامه به حمایت اکثر کشورهای عضو سازمان ملل متحد و این سازمان از توافق هسته ای ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: امیدواریم این توافق راه را برای گفتگوهای دیگر بین ایران و سازمان ملل و گفتگوهای سازنده باز کند.


الیاسون از تلاش جمهوری اسلامی ایران به خاطر همکاری با سازمان ملل متحد همکاری کرد.

وی در پایان گفت: به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد، ایران یک پل آبی تأسیس کرده است و من شب گذشته از آن دیدن کردم و این نشان دهنده رابطه خوب ایران و سازمان ملل است که امیدوارم ادامه داشته باشد.

201/201

کد خبر: 501632

وب گردی

وب گردی