حواشی  امروز مجلس؛ از عصبانیت نبویان تا گوسفندهای  توکلی

تصویب جزییات برجام با ۱۶۱ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع با حواشی بسیاری همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در ابتدای این جلسه رسایی و کوچک زاده پس از بررسی چهار پیشنهاد در جزئیات برجام که علی لاریجانی رئیس مجلس از فرهنگی خواست طرح را برای رأی‌گیری قرائت کند اعتراض کردند و نمایندگان معترض دیگر در جایگاه هیأت رئیسه و در جلوی صحن مجلس جمع شده و اعتراض خود را بیان کردند و زمانی که رسایی خواست که پیشنهاد خود را به عنوان مخالف عنوان کند به دلیل اینکه نام نویسی نکرده بود رد شد .

همچنین کوچک‌زاده که به عنوان معترض در جایگاه هیأت رئیسه حاضر شده بود با فریاد اعتراض خود را بیان کرد که نمایندگان او را به پایین جایگاه هدایت کردند و او با فریاد مدعی بود که تصویب برجام تصمیم لاریجانی است. در ادامه تشنجات حاکم در صحن علنی حمید رسایی نیز با صدای بلند گفت: مجلس شده جای تصمیم‌گیری لاریجانی،‌ شمخانی و حجازی که در ادامه نیز مهدی کوچک‌زاده نیز در جایگاه خبرنگاران حاضر شد و با برافروختگی بیان می کرد که آقای لاریجانی در جلسه صبح امروز گفت که کشور تصمیم گرفته پیشنهادات مطرح نشود. آقای باهنر نیز پیش من آمد و گفت آقای لاریجانی و شمخانی این تصمیم را گرفته‌اند. این تصمیم، تصمیم رهبری نیست. این تصمیم آنطور که آقای لاریجانی می‌گوید تصمیم رهبری نیست. این تصمیم لاریجانی، شمخانی و حجازی است.

در ادامه جلسه نیز وقتی حمید رسایی برای بیان تذکری آیین‌نامه‌ای درخواست وقت کرد که لاریجانی گفت اگر در موضوع است٬ می‌توانید تذکر بدهید٬ در غیر این‌صورت نمی‌توانید٬ لطفا در موضوع تذکر بدهید. رسایی در واکنش به لاریجانی گفت: شما صبح کل قانون و آیین‌نامه را زیر پا گذاشتید.

لاریجانی خطاب به رسایی: خیالتان راحت شد؟


لاریجانی در پاسخ به رسایی گفت: تذکرتان همین بود٬ خیالتان راحت شد؟

رییس مجلس همچنین ادامه داد: جنابعالی در جریان موضوع بودید و می‌دانید باید تابع قواره‌هایمان باشیم.

لاریجانی خطاب به نمایندگانی که مخالف برجام بودند و تاکید داشتند که برخلاف نظر رهبری این طرح تصویب شده بیان کرد: رهبری نظری نداشتند و حرف‌های مجلس را به رهبری وصل نکنید و اصلا بحث رهبری مطرح نبوده که شما می‌گویید و ایشان نقشی نداشتند. ما با هم صحبت کردیم٬ چرا آن را به رهبری وصل می‌کنید؟

احمد توکلی نماینده مردم تهران در پی تصویب جزییات طرح برجام در مجلس خطاب به لاریجانی گفت: اگر قرار باشد برای این بی‌قانونی‌ها قربانی بدهیم٬ معلوم نیست چند گوسفند نیاز داریم.

در این لحظه لاریجانی با قطع کردن صحبت وی گفت: می‌توانیم از گوسفندهای شما در بهشهر استفاده کنیم که با خنده نمایندگان مجلس همراه شد و توکلی واکنش نشان داد و اعلام کرد من گوسفندی ندارم٬ که لاریجانی با خنده گفت: می‌دانم٬ من شوخی کردم.

از دیگر حواشی جلسه امروز مجلس نیز عصبانیت محمود نبویان بود که پس از به تصویب رسیدن طرح اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام بود که در انتهای صندلی های مجلس در گوشه ای نشسته و بود که جمعی از دوستان وی از جمله علیرضا زاکانی کریمی قدوسی آقاتهرانی محمد سلیمانی با وی به صحبت نشسته بودند و پس از پایان جلسه علنی نیز در لابی زمانی که خبرنگاران به وی برای مصاحبه مراجعه کردند از مصاحبه امتناع کرد و گفت عصبانی هستم مصاحبه نمی کنم .

در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام متقابل ایران در بررسی برجام علی‌ اصغر زارعی اعتراضاتی به هیئت رئیسه اعتراض داشت و سپس برای دقایقی در گوشه‌ای از مجلس شروع کرد به گریه کردن و سپس بعد از آن به اورژا نس منتقل شد.

203/201

کد خبر: 501667

وب گردی

وب گردی