علوی‌فاضل: کارمندان دارای مدرک دکتری در اولویت تبدیل وضعیت به هیات علمی هستند

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تدریس کارکنان در خارج از ساعات اداری در واحد خودشان هیچ مانعی ندارد، گفت: کارمندانی که دارای مدرک دکتری هستند در اولویت تبدیل وضعیت به هیات علمی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی علوی‌فاضل با حضور در پنجمین جلسه شورای استان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بر یک مبنای پاک بنا نهاده شده است و نیت بنیانگذاران دانشگاه ارائه خدمات آموزشی به نقاط محروم کشور و دسترسی آسان به سیل مشتاقان تحصیل بود.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: هدف از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به معنی واقعی ایجاد دانشگاهی مردمی بود که در اقصی‌ نقاط کشور و در محروم‌ترین مناطق، خدمات آموزشی را ارائه کند.

وی گفت: سیاست دانشگاه به هیچ عنوان جمع‌آوری واحدهای کوچک یا تعطیلی و اخراج کارکنان نیست. اقتضای کار ایجاب می‌کند که هر جایی که درآمد با هزینه آن تطبیق نداشته باشد، مدیریت شود. بیشتر هزینه‌های دانشگاه، هزینه‌های جاری است. شرایط امروز با شرایط تاسیس دانشگاه فرق دارد، شرایط امروز یک تناقض دارد و مدیریتی متفاوت می‌طلبد.

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر دکتر میرزاده نبود، توسعه رشته‌ها به این زودی انجام نمی‌شد؛ نه اینکه بگوییم واحدها توان لازم برای گرفتن رشته‌ها را نداشتند. رئیس دانشگاه با شجاعت و قدرت توانست حق دانشگاه را بگیرد.

وی افزود: چند سال اخیر حدود 2500 دانشگاه غیردولتی تاسیس شده است که اصلی‌ترین حرکت برای تضعیف دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. گسترش رشته‌های دانشگاه پیام‌نور بدون امکانات با حمایت دولت قبل چیزی جز زمین زدن دانشگاه آزاد نبود. کار اصلی ما آموزش نیروی انسانی است؛ تلاش‌های دکتر میرزاده البته با حمایت‌های آیت‌الله هاشمی بود که رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی پس از مدت‌ها به تصویب رسید.

علوی‌فاضل با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد سند چشم‌انداز بیست ساله کشور ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید چشم‌انداز دانشگاه مطابق سند چشم‌انداز کشور در سال 1404 و تولید 50 درصد تولید ناخالص ملی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

این مسئول معتقد است: عده‌ای بیان می کنند که افزایش ورود دانشجو به مقطع تحصیلات تکمیلی و گسترش تحصیلات تکمیلی یک خیانت است؛ اما گسترش تحصیلات تکمیلی مطابق با سند چشم‌انداز ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است. آنان بررسی کنند اگر توسعه تحصیلات تکمیلی مغایر با سند بالادستی باشد آن وقت بیان کنند که خلافی صورت گرفته است؛ با دانشجوی کاردانی و کارشناسی نمی‌توان در توسعه دانش‌بنیان قدم موثری برداشت.

20101

کد خبر: 501770

وب گردی

وب گردی