این‌بار  اپل به دلیل نقض پنتت به جریمه محکوم می‌شود؛ 826 میلیون دلار

احتمال دارد شرکت اپل به خاطر نقض پتنت دانشگاه ویسکنسین-مدیسون در چیپ‌های ARM که بیشتر محصولات محبوب آن یافت می‌شود به پرداخت 826 میلیون دلار محکوم شود.

به گزارش ایسکانیوز، هیئت‌منصفه در ویسکنسین پذیرفته است پتنت ثبت شده دانشگاه که کارایی پردازنده را افزایش میدهد معتبر است و دادگاه در حال تصمیم‌گیری درباره میزان خسارت وارد شده از نقض پنتت است. نماینده بنیاد فارغ التحصیلان دانشگاه ویسکنسین و اپل تاکنون از اظهار نظر در اینباره خودداری کرده‌اند.

در ژانویه 2014 بنیاد فارغ التحصیلان دانشگاه از اپل به خاطر نقض پنتت سال 1998 این دانشگاه که کارایی پردازنده را بهبود می‌بخشید اقامه دعوا کرده بود.هیئت منصفه وظیفه داشت که بررسی کند آیا پردازنده‌های A7،A8 وA8X که در آیفون 5s،6 و 6 پلاس و بسیاری از آی‌پدها به کار رفته‌اند پنتت را نقض می‌کنند یا نه.

طبق اوراق منتشر شده دادگاه، مرکز اپل در کوپرتینو کالیفرنیا هر گونه نقضی را انکار کرده است. اپل پیش از این سعی کرده بود که دفتر تجارت و پتنت آمریکا را قانع کند که هیچ عمل مشکل داری انجام نشده است، اما در ماه آوریل این آژانس اداعای اپل را رد کرده.

طبق تصمیمات جدید قاضی ویلیام کونلی که مسول این پرونده است امکان دارد اپل به پرداخت غرامت تا 862.4 میلیون دلار محکوم شود. او برنامه دادگاه را به سه مرحله : محکومیت، خسارت و خاتمه تقسیم کرده است. همینطور اینکه اپل عامدانه این عمل را انجام داده باشد می‌تواند جریمه را افزایش دهد.

بنیاد فارغ التحصیلان دانشگاه ویسکنسین با استفاده از همین پنتت در سال 2008 علیه ایتنل اقامه دعوی کرد ولی در همان سال مختومه اعلام شد. همین‌طور این بنیاد در ماه گذشته شکایت جدیدی را از اپل به خاطر نقض پنتت در پردازنده‌های جدید A9 و A9x که در آیفون‌های6s و 6s پلاس و آی‌پد پرو استفاده شده‌اند، مطرح کرده است.

منبع: venturebeat

20103

کد خبر: 501788

وب گردی

وب گردی