بهره مندی 100 هزار دانشجو از کمک هزینه تحصیلی کمیته امداد

معاون فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه توانمندسازی از طریق خدمات و حمایت‌های تحصیلی از مهمترین اقدامات فرهنگی این نهاد است گفت: یکصد هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از خدمات فرهنگی و تربیتی کمیته امداد در بخش های اردوگاهی، کانون های دائم و موقت و کمک هزینه تحصیلی برخوردارند.

به گزارش ایسکانیوز اکبرمیرشکار با بیان اینکه میزان علاقه مندی فرزندان مددجو به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دانشگاهی رو به افزایش است،افزود: طی 24 سال گذشته خدمات دانشجویی مختلفی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ارائه شده است به طوری که تاکنون 370 هزار نفر فارغ التحصیل در مقاطع تحصیلات عالی از حمایت های این نهاد بهره مند شده اند.

او گفت: بیش از4 هزار دانشجو، معادل 10 درصد کل دانشجویان تحت حمایت در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به ادامه تحصیل هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد در خصوص دانشجویان دانشگاه‌های سراسری تحت حمایت کمیته امداد نیز عنوان کرد: اکنون حدود 27 هزار نفر دانشجوی دانشگاه‌های سراسری تحت حمایت این نهاد هستند که ماهیانه 50 تا 100 هزار تومان دریافت می‌کنند که با در نظر گرفتن کمک‌های موردی که در طی سال به این افراد ارائه می‌شود می‌توان گفت به طور سالیانه حدود یک تا یک میلیون و 200 هزار تومان از طریق امداد به دانشجویان دانشگاه‌های سراسری پرداخت می‌شود.

میرشکار در خصوص آمار دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد:‌ 72 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و پیام نور تحت حمایت کمیته امداد هستند که با توجه به بند ک ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه باید شهریه این افراد رایگان شود که هنوز به طور کامل محقق نشده است.

او ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت هزینه کل دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و پیام نور بالغ بر 120 میلیارد تومان است اما با توجه به محدودیت منابع دولتی هم اکنون 51 میلیارد تومان (کمتر از 50 درصد) دریافتی داشته‌ایم و به همین دلیل پرداختی‌های ما نیز کمتر از 50 درصد از کل هزینه دانشجویان را شامل می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه اکنون ظرفیت های بالایی در جهت ایجاد طرح های اشتغال زا در بین دانشجویان فارغ التحصیل تحت حمایت وجود دارد، بر لزوم پشتیبانی جدی و زمینه سازی اشتغال آنان تاکید کرد و گفت: بسیاری از فارغ اتحصیلان هم اکنون نیروهای آماده به کار هستند.

کد خبر: 501790

وب گردی

وب گردی