کارگاه آشنایی دانشجویان با تهدیدات دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی

جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد سمنان با تهدیدات دنیای مجازی، شبکه های اجتماعی، قرص‌های روانگردان و مواد مخدر آشنا شدند.

به گزارش ایسکانیوز، آسیب های اجتماعی، ناهنجاری‌های دنیای مجازی و مصرف داروهای روانگردان عنوان سخنرانی بود که با حضور جمعی از دانشجویان دختر مقیم در خوابگاه امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.

در این برنامه که با سخنان سرهنگ نثاری رئیس اداره پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی ناحیه انتظامی سمنان همراه بود، راهکارهای پیشگیری و مبارزه با این تهدیدات عنوان شد.

نثاری از افزایش مصرف دارو‌های روانگردان، مواد مخدر صنعتی درمیان جوانان به ویژه دانشجویان خبر داد و افزود: سوداگران مرگ و توزیع کنندگان این گونه مواد با توجیه افزایش قدرت یادگیری در شب‌های امتحان مبادرت به فروش این مواد بدر میان دانشجویان می‌کنند.

نثاری همچنین از شیوه‌های جدید کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک از طریق تلفن همراه توضیحاتی را به حاضرین در جلسه ارائه کرد.

گسترش روز افزون اخاذی و سوء استفاده از طریق هک و دسترسی به اطلاعات شخصی گوشی تلفن همراه دانشجویان با بهانه دوستی‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر، واتس‌آپ، لاین و سایر شبکه‌های اجتماعی از دیگر مباحثی بود که نثاری دانشجویان را به هوشیاری و توجه به آن گوشزد کرد.

نثاری در این برنامه 3 ساعته که با استقبال دانشجویان روبرو شده بود به سوالات مطرح شده نیز پاسخ داد و پیرامون راهکار‌های مناسب مقابله با این ناهنجاری ها را نیز برای دانشجویان تشریح کرد وی تاکید کرد: درصورت بروز هر یک از این مشکلات برای دانشجویان مشاوران اجتماعی دانشگاه و کارشناسان خبره نیروی انتظامی امین ترین و مطمئین ترین مراجع راهنمایی و رسیدگی برای حل مشکلات هستند.

این برنامه به همت دفتر مشاوره و راهنمایی و مدیریت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.

20101

کد خبر: 501913

وب گردی

وب گردی