هزینه های کمیته امداد عراق، در خود عراق تامین  و خرج می شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر توسعه مدل کمیته امداد در کشورها مختلف گفت:‌ هدف اصلی، صرفا انتقال تجربیات موفق کمیته امداد امام خمینی در ایران است؛ در خصوص عراق، کار به دست عراقی ها باید انجام بگیرد و می گیرد.

مهندس پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که به کشور عراق سفر کرده است در مصاحبه با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به کربلای معلا به وجود دفتر کمیته امداد امام خمینی(ره) در عراق اشاره کرد و گفت: پس از زمان سقوط صدام در عراق، فرصتی پیش آمد که کمیته امداد امام خمینی بتواند دفترش را در عراق مستقر کند و مشابه این دفتر در کشورهای مختلف و با موافقت همان کشورها وجود دارد و هدف اصلی، صرفا انتقال تجربیات موفق کمیته امداد امام خمینی در ایران به کشور عراق و سایر کشورهاست؛ در خصوص عراق، کار به دست عراقی ها باید انجام بگیرد و می گیرد. پول ها از خود عراقی ها جمع آوری و صرف می شود و ما پولی از ایران و کمک های مردمی به عراق منتقل نمی کنیم.

او ادامه داد: صندوق های صدقات عراق مانند ایران مجوز گرفته و در بغداد و شهرهای دیگر مستقر شده و می تواند توسعه پیدا کند زیرا از این طرح استقبال شده و روز به روز کمک های مردمی در حال توسعه است و ما حامی یابی داریم تا عراقی های متکن، به نیازمندان عراقی کمک کنند و این، همان توسعه مدل کمیته امداد ایران است که عراقی ها هم استقبال کرده اند و ما فکر می کنیم که در آینده نه چندان دور، کمیته امداد امام خمینی در عراق، کاملا خودکفا و خوداتکا و مانند کمیته امداد ایران موفق خواهد بود که ادعا کند همه نیازمندان و ایتام عراقی را تحت پوشش دارد.

فتاح درباره برنامه های خود در سفر به عراق ابراز داشت:‌ دیداری با مسئولان نجف و کربلا داشتیم. همچنین در شهر دیوانیه با استاندار و مسئولان آنجا دیدار داشتیم و در این شهرها از کارگاه های آموزشی کمیته امداد که به زنان و جوانان، کار یاد می دهند بازدید کرده ایم در ادامه سفر، به بصره خواهیم رفت.

او تاکید کرد:‌ هدف این است که مدل کمیته امداد به معنی واقعی پیاده و کار به عراقی ها سپرده شود. ما در "دیوانیه" حتی یک نیروی ایرانی نداریم، پولی نبرده و نخواهیم برد اما کارها رو به جلو است.

105105

کد خبر: 501932

وب گردی

وب گردی