متهمان اصلی آلودگی هوای پایتخت/ مردم تهران بمیرند، اما خودروهای فرسوده تردد کنند!

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، خودروهای کاربراتوری را متهمان اصلی آلودگی هوای پایتخت دانست و گفت: بر اساس مصوبه دولت در سال ۸۹، ۵ سال است که تردد خودروهای فرسوده ممنوع شده است.

به گزارش ایسکانیوز، وحید حسینی گفت: ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی بسیار آلاینده، جان ۹ میلیون نفر را در تهران با خطر رو به رو کرده و عجیب است که عده ای ترجیح می دهند مردم تهران بمیرند، اما خودروهای فرسوده بتوانند همچنان در این شهر تردد کنند.

او با اعلام اینکه هوای آلوده یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری های تنفسی و ریوی و افزایش بیماران قلبی است، تاکید کرد: آلودگی هوا، نفس سالمندان و کودکان ما را به شماره انداخته و بند آورده و امروز اصلی ترین عامل انواع سرطان ها و آلرژی هایی که امروز در تهران شایع شده، آلاینده هایی هستند که بخش قابل توجهی از آنها را خودروهای فرسوده تولید می کنند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با طرح این پرسش که حفظ جان ۹ میلیون نفری که در تهران زندگی می کنند مهم تر است یا اصرار بر ادامه تردد ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده ای که هوای شهر را به شدت آلوده می کنند؟ گفت: در هیچ نقطه ای از دنیا، یک نفر نمی تواند بدون هیچ گونه محدودیتی، وسیله نقلیه شخصی خود را همچون مرکبی مرگبار به حرکت در آورد و سلامت دیگران را به خطر اندازد.

حسینی با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده جان سالمندان و کودکان ما را به شدت مورد تهدید قرار داده اند، گفت: در این شرایط، عده ای که با طرح های کاهش آلودگی هوا مخالفت می کنند، در واقع با سلامتی انسان های این شهر مخالفند.

او با بیان اینکه قوانین و مقررات مربوط به کاهش آلودگی هوا همچون جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی به راحتی نادیده گرفته می شود، تأکید کرد: جای سوال دارد که اگر قرار است قانون اجرا نشود، پس به چه دلیل تصویب میشود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در تهران سالانه هزاران نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم دقیقا به دلیل هوای آلوده جان خود را از دست می دهند، گفت: با صدای بلند اعلام می کنیم که آلودگی هوا دارد مردم تهران را می کُشد و یکی از عوامل مهم این کشتار، خودروهای آلاینده هستند.

حسینی با بیان اینکه مسئولان در برابر مردم و سلامت‌ آنها مسئولیت دارند، تأکید کرد: به جاس این که شاهد به هدر رفتن جان میلیون ها نفر از شهروندان باشیم و دست روی دست بگذاریم، ‌باید با احساس مسئولیت، آستین همت را بالا بزنیم.

او در پایان با تأکید بر اینکه کار ما در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همان طور که از نام این شرکت نیز مشخص است، اندازه گیری روزانه آلاینده های هواست و می دانیم که در این شهر چه خبر است و نفس کشیدن در هوای آلوده تهران چه بلایی بر سر مردم این شهر آورده و می آورد، گفت: تنها راه حل کاهش آلودگی هوای تهران، پیاده سازی طرح های کارشناسی شده ای است که می توانند به کاستن از آلایندگی هوای شهر و کاهش آلام و سختی های شهروندان آن منجر شود.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 502021

وب گردی

وب گردی