برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات ملی مناظره شمال غرب کشور به میزبانی تبریز

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از برگزاری مرحله منطقه‌ای چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به میزبانی تبریز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،سید رضی آقاسیدی، با بیان این مطلب گفت: مرحله منطقه‌ای چهارمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران با حضور نمایندگان دانشگاه‌های استان‌های شمال‌غرب کشور در تبریز برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این مسابقات با همکاری دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان و تعامل تمامی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی استان، روزهای 25 و 26 مهرماه با حضور 14 تیم منتخب دانشگاه‌های شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات هر تیم از چهار نفر تشکیل شده و با محوریت موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و ...برگزار می‌شود، افزود: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات روز شنبه با حضور تیم های شرکت کننده در بیت امام جمعه محبوب تبریز و با بهره‌گیری از رهنمودهای ایشان برگزار می‌شود، و مراسم اختتامیه نیز با حضور مقامات و مسئولان استانی بعد از ظهر یکشنبه در محل سالن کنفرانس دانشکده برق دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

آقاسیدی با اشاره به اینکه مناظرات دانشجویان شرکت کننده راس ساعت دو و نیم روز شنبه در سالن کنفرانس دانشکده برق آغاز می‌شود، یادآور شد: شرکت در محل برگزاری این مسابقات برای عموم دانشجویان استان آزاد بوده و به شرکت کنندگان گواهی شرکت ارائه می شود.

وی افزود: برگزیدگان این دوره از مسابقات به مرحله کشوری مسابقات راه می‌یابند.

وی گفت: این مسابقات فرصت توسعه فرهنگ گفت‌وگو و تبادل نظر و تفکر در مسائل جامعه در میان دانشجویان را فراهم می آورد که مسائل روز کشور و نیازهای جامعه در حوزه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و .. با رعایت اصول و قواعد مناظرات علمی مورد مناظره قرار می گیرد.

آقاسیدی ادامه داد: این مسابقات اهداف کلی و کاربردی را دنبال می کند که اهداف کلی آن عبارتند از رشد و توسعه علم و دانش، زمینه سازی در جهت یادگیری اصیل، عمیق و پایدار، رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو و تقویت روحیه حق و حقیقت طلبی .

وی گفت: اهداف کاربردی این مسابقات نیز کسب دانش عمومی در مورد موضوعات مختلف و متنوع، ایجاد انگیزه در جامعه به منظور توجه بیشتر به ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی، زمینه‌سازی برای دانشجویان به منظور تقویت قوای ابتکار و استدلال در هر رشته و حوزه ای، آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب و اثر بخش و زمینه سازی برای شکل گیری تفکر خلاق و نقاد میان دانشجویان می باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در خصوص خط مشی مسابقات نیز گفت: التزام به اخلاق علمی در نقد و نقل آراء، اشخاص و آثار، پرهیز از ورود به انتزاع های غیرعلمی و مجادلات روزمره و مرسوم، اهتمام و به روز آمدی و کارآیی مباحث، نقل‌ها و منابع و همچنین اهتمام به مدیریت زمان، مدیریت غلبه بر خشم و تمرین کار تیمی است.

آقاسیدی گفت: داوری این مسابقات را اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان و اساتید برجسته استانی به عهده دارند.

20103

کد خبر: 502032

وب گردی

وب گردی