نصب فیلترهای دوده در اتوبوس‌ها

رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: به زودی نصب فیلترهای دوده در اتوبوس‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، پیمان سنندجی با بیان اینکه در آخرین مناقصه برگزار شده برای نصب فیلترهای دوده اتوبوس‌ها یکی از شرکت‌ها توانست شرایط لازم را کسب کند، گفت: به زودی نصب فیلترهای دوده در اتوبوس‌ها آغاز خواهد شد.

او در ادامه در خصوص زمان آغاز به کار خط اتوبوس خیابان مطهری به بهشتی، گفت: ما ۵ خط فرامنطقه‌ای برای اتصال خطوط بی‌آرتی به خطوط فیدر تعریف کرده‌ایم تا شبکه اتوبوسرانی یکپارچه شود که یکی از آنها خط گردشی خیابان مطهری به بهشتی است. در حال حاضر منتظر اتمام فعالیت‌های عمرانی هستیم و اتوبوس لازم برای بهره‌برداری از این خط وجود دارد.

سنندجی با اشاره به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص آزمایشی بودن این خط، گفت: ما تجربه چنین خطی را در مسیر خیابان طالقانی به میدان سپاه و میدان انقلاب داشته‌ایم که چون در یک خیابان یکطرفه تردد می‌کردند، ورودی مسافر خوبی داشت و از خطوط شلوغ ما محسوب می‌شود. مطمئناً این خط نیز خط پرمسافری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تذکر یکی از اعضای شورا که اعلام کرده بود برخی از مدارس استثنایی هنوز سرویس مدارس ندارند، گفت: به همه مدارس استثنایی که از ما درخواست سرویس کرده‌اند، اتوبوس اعزام شده است. ممکن است مدرسه‌ای تمایل به استفاده از اتوبوس برای سرویس مدرسه نداشته باشد، اما امکان ندارد مدرسه‌ای از ما درخواست اتوبوس کرده باشد و ما اتوبوس اعزام نکرده باشیم. در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که هر مدرسه استثنایی به ما اعلام کند، ما سریعاً به آن مدرسه اتوبوس اعزام کنیم.

او در خصوص سیستم جدید خصوصی‌سازی در شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: پیش از این در زمان خرید اتوبوس، ما اتوبوس‌ها را به صورت رایانه‌ای به شرکت‌ها واگذار می‌کردیم که در برخی مواقع بی‌انگیزگی کار و یا مشکلات دیگری به وجود می‌آمد، اما در حال حاضر میزان یارانه پرداختی بر اساس پیمایش اتوبوس است؛ به این شکل که فاصله هزینه پیمایش شده با نرخ مصوب شورا توسط شرکت اتوبوسرانی به بخش خصوصی پرداخت خواهد شد.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 502080

وب گردی

وب گردی