جامه بزرگی: به شهر الکترونیک نگاه ویترینی نداشته باشیم/ ایجاد زیرساخت‌های بیشتر در حوزه فناوری

رئیس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه هنوز نیاز به ایجاد زیرساخت‌های بیشتر در حوزه فناوری داریم، گفت: نباید نسبت به موضوع مهمی چون شهر الکترونیک نگاه ویترینی داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، سعید جامه‌بزرگی در دومین همایش ملی شهر الکترونیک که در دانشگاه آزاد همدان برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد همدان از نظر کمی رتبه نخست و از نظر کیفی بعد از دانشگاه بوعلی رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد همدان یکی از دانشگاه‌های پیشرفته غرب کشور است، افزود: این دانشگاه در برخی از رشته‌ها سرآمد است و به جایگاه مطلوبی رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه شهر الکترونیک به یک ضرورت برای اقشار تحصیلکرده تبدیل شده، تصریح کرد: نباید نسبت به موضوع مهمی چون شهر الکترونیک نگاه ویترینی داشته باشیم چراکه در این زمینه در مقایسه با جهان عقب هستیم و باید آن را جبران کنیم.

وی با توجه به اینکه کامپیوتر توانست تمام علوم را دگرگون کند، ادامه داد: در 60 سال پیش در رشته شیمی انجام برخی از محاسبات محال بود اما اکنون با توجه به دنیای کامپیوتر و متخصصان این حوزه این محال‌ها انجام شده است.

جامه بزرگی با بیان اینکه هنوز هم نیاز به ایجاد زیرساخت‌های بیشتر در حوزه فناوری داریم، خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه همایش‌ها نیز در این راستا بوده و برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ لازم است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان گفت: برای خرید برخی از مجلات بین‌المللی به امکانات مالی و زیرساخت‌های الکترونیکی نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه برای معرفی همدان در دنیا به زیرساخت‌های بیشتری در حوزه فناوری نیاز است، اظهار کرد: برای معرفی بهتر شهر همدان باید تلاش کرد که در این راستا می‌توان از دنیای مجازی برای جذب گردشگران حداکثر استفاده را برد.

جامه‌بزرگی با بیان اینکه متخصصان رشته کامپیوتر ظرفیت زیادی برای ایجاد زیرساخت‌هایی به منظور ایجاد تحولات زندگی افراد دارند، افزود: باید با بهبود زیرساخت‌ها در حوزه فناوری و استفاده از نیروی متخصص، تلاش بیشتری برای بهبود زندگی مردم انجام داد.

وی با قدردانی از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید همدانی این مراسم را همایش بزرگی از گردهمایی مردم دانست و خاطرنشان کرد: به برکت خون شهید همدانی اکنون جوانان زیادی برای دفاع از حرم ائمه معصومین(ع) و زنده نگه داشتن یاد و راه امام حسین(ع) اعلام آمادگی کرده‌اند.

سومین همایش شهر الکترونیک در سال 95 برگزار می‌شود

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد همدان نیز بیان کرد: به دلیل استقبال کم‎نظیر از دومین همایش ملی شهر الکترونیک سومین همایش نیز در سال 95 برگزار خواهد شد.

علیرضا اسفندیاری‌مقدم با بیان اینکه فناوری اطلاعات در سه دهه گذشته تغییرات زیادی را در زندگی جوامع ایجاد کرده، ادامه داد: به دلیل اهمیت شهر الکترونیک در دنیای امروز گروه برجسته فناوری اطلاعات دانشگاه همدان گام‌ موثری برای رفع مشکلات در ایجاد امکانات لازم در مسیر همه‎گیری فناوری اطلاعات برداشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این گونه همایش‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری به عنوان یک استان پیشتاز اقدامات موثری انجام دهیم.

10101

کد خبر: 502126

وب گردی

وب گردی