145 محصول نشان سلامت و ایمنی غذا را دریافت کرد

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، بهداشتی و آرایشی معاونت غذا و دارو، گفت:‌ همایش روز جهانی غذا 12 دوره برگزار شده است و در این مدت 145 محصول نشان سلامت ایمنی دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، هدایت حسینی در همایش روز جهانی غذا، افزود: سلامت محصولات غذایی یعنی این محصولات بدون افزودنی های غیرمجاز بوده و عوامل موثر در سلامت غذا را رعایت کرده باشد.

وی ادامه داد: در بین گروه های غذایی ارتقاء موادغذایی گروه لبنیات در دستور کار ما قرار گرفته و باید با ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان مسیر را برای تمامی محصولات غذایی فراهم کنیم.

حسینی، افزود: برخی از گروه های غذایی مثل تنقلات به دلیل بالا بودن نمک و چربی قابل استفاده نیست که باید برای ارتقاء این گروه تنقلات هم توجه لازم صورت گیرد و تنقلات دیگری مثل خرما جایگزین شود.

وی، درباره محصولات بومی ایران مثل برنج و چای، گفت: برنج و چای ایرانی یکی از بهترین محصولات غذایی در تمام دنیاست.

وی، با اشاره به اینکه هم اکنون حدود یک میلیارد نفر در دنیا غذای کافی برای خوردن ندارند، گفت: در کشور ما تمام تلاشمان را می کنیم تا غذای سالم و کافی برای تمام هموطنان فراهم کنیم.

حسینی، خاطر نشان کرد: سازمان غذا و دارو اعطای نشان سلامت را به غذاهایی که ارزش غذایی مناسب داشته باشد و به مصرف کننده ها کمک کند، در دستور کار خود قرار داده است.

401401

کد خبر: 502144

وب گردی

وب گردی