انعقاد قرارداد میان  انستیتو پاستور ایران و  بنیاد خیریه فرانسه

در سفر وزیر بهداشت به پاریس، ایران و فرانسه قرارداد ساخت دو آزمایشگاه را امضاء کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ، این دو قرار داد میان انستیتو پاستور ایران و یک بنیاد خیریه فرانسه امضاء شد. مصطفی قانعی، رئیس انستیتو پاستور ایران پس از امضای این قرارداد گفت: طبق قرارداد، این بنیاد خیریه از ابتدای سال نو میلادی احداث یکی از آزمایشگاه‌ها را در زهدان آغاز می‌کند.

او افزود: این آزمایشگاه، تشخیص بیماری‌های عفونی خطرناک خواهد بود که جمع هزینه‌های ساخت و تجهیز این آزمایشگاه را این بنیاد تقبل کرده و ایران زمین آن را از طریق دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اختیار این بنیاد قرار خواهد داد.

قانعی ادامه داد: در واقع این قراردادی چهارجانبه میان وزارت بهداشت ایران، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، انستیتو پاستور ایران و بنیاد خیریه فرانسوی است که براساس قرارداد به کشورهای پاکستان و افغانستان هم خدمات ارائه خواهد شد.

بنابر اعلام وب‌دا، رییس انستیتو پاستور گفت: قرارداد دوم هم به ساخت آزمایشگاه دیگری اختصاص دارد که قرار است در انستیتو پاستور کرج، در خصوص تشخیص با سطح امنیتی بالاتر بیماری‌های عفونی خطرناک، ساخته شود.

قانعی افزود: بودجه ساخت این آزمایشگاه را وزارت بهداشت پرداخت خواهد کرد و این بنیاد در ساخت، تجهیز و راه اندازی این مرکز مشاوره خواهد داد. این دو قرار داد در حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت کشورمان امضاء شد.

بنابر اعلام وب‌دا، وزیر بهداشت کشورمان که به دعوت همتای فرانسوی خود به پاریس سفر کرده بود با نمایندگان شرکت کارفرمایان فرانسه در بخش سلامت و نیز با خانم ماری سل تورن وزیر سلامت فرانسه دیدار و گفتگو کرد. او همچنین از بخش‌های اورژانس، پژوهشی و درمانی بیمارستان نیکل پاریس و ساختمان انستیتو پاستور فرانسه بازدید کرد. سفر وزیر بهداشت کشورمان عصر جمعه در پاریس پایان یافت.

20106

کد خبر: 502159

وب گردی

وب گردی