مدیرکل توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی: ساها یکی از موفقیت های دانشگاه آزاد  اسلامی  است

مدیرکل توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، ساها را یکی از موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و خواستار حضور مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی در آن شد و گفت: ساها و آزمایشگاه ها، می توانند در تامین و جذب درآمد برای مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تاثیر بسزایی داشته باشند. 

به گزارش ایسکانیوز، ناصر استاد مدیر کل توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه در نشستی با معاون پژوهشی واحد پزشکی تهران و روسای مراکز تحقیقاتی این واحد در 14 مهرماه جاری، از اقدامات اولیه برای تاسیس مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی بیان داشت: در سال گذشته جناب آقای دکتر لاریجانی مصرّ بودند 50 تا 100 مرکز تحقیقاتی در حوزه علوم پزشکی راه اندازی شود. ایشان به عنوان ایده پردازی قوی، اعتقاد داشتند که با راه اندازی مراکز تحقیقاتی در واحدها بدون هیچ کمکی افراد پتانسیل این را دارند که خودشان فضا و فرصت را ایجاد کنند.

دکتر استاد گفت: این مسئله از بهمن ماه سال گذشته رسما آغاز شد و مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی در واحدهای مختلف راه اندازی شدند و در بازدیدهایی که در سه ماه اول امسال با وجود امکانات محدود در همه واحدها انجام شد تحولات خوبی در این قسمت دیده می شود و حرکت خوبی شروع شده است.

مدیر کل دفتر پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تفاوت ساختاری دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی در تامین بودجه مراکز تحقیقاتی بیان داشت: در سیستم دانشگاه های دولتی بودجه از درآمدهای نفتی و مالیات و ... و از بالا به پایین است در صورتی که در دانشگاه آزاد اسلامی اینگونه نیست و باید از محل شهریه و منابع درآمدی خارج دانشگاه تامین بودجه صورت پذیرد . به مراکز تحقیقاتی در ابتدا بودجه ای برای شروع کار تخصیص داده می شود ولی بعدها می توانند از منابع درآمدی خود ادامه حیات دهند.

دکتر استاد استانی شدن واحدها را در دانشگاه آزاد اسلامی که توسط دکتر میرزاده مطرح شده است را کمک بزرگی برای دانشگاه دانست و تصریح نمود: دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یک خانواده با 450 واحد تقریبا مجزا تشکیل شده است، با این کار بزرگ یعنی استانی شدن واحدها و تمرکز امکانات انسانی و تجهیزاتی احتمالا در آینده شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

وی در ادامه بر حمایت رئیس هیات امنای دانشگاه و رئیس دانشگاه با تاکید بر این امر بیان داشت: در جلسه ای که در تبریز بودیم؛ مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه از خرید تجهیزات و امکانات برای آزمایشگاه های فعال همکار خبر دادند. من پیشنهاد می دهم که روسای مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی این موضوع را به عنوان فرصتی تلقی کنند و حضور فعال در این عرصه داشته باشند.

دکتر استاد از مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا مقررات لازم ابلاغی از معاونت علوم پزشکی را که مطابق با آیین نامه وزارت بهداشت است را رعایت نمایند و مدارک لازم را جهت تصویب نهایی مراکز در شورای گسترش وزارت بهداشت در طی سه سال را فراهم نمایند.

دکتر استاد در این خصوص بیان داشت: در سال گذشته طبق تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت انجام شد ما مجوز راه اندازی 50 مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی را به عنوان مراکز زیر سه سال به نیابت از شورای گسترش وزارت بهداشت کسب کردیم و در نهایت پس از گذراندن سه سال فعالیت، مراکز تحقیقاتی دولتی و غیردولتی باید در شورای گسترش وزارت بهداشت به تصویب نهایی برسد که ملزم به رعایت الزامات و استانداردهایی می باشند و آیین نامه آن در سایت گذاشته شده است و مواردی مربوط به یک مرکز پژوهشی در آن قید شده است.

20101

کد خبر: 502415

وب گردی

وب گردی