دادرسی  که برادر دوساله‌اش را از مرگ نجات داد/کاش  همه با هلال احمر آشنا شوند

عضو تیم دادرس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه توانست با آموزشهای کسب شده توسط مربی در طرح دادرس برادر خود را نجات دهد و نجات دادن برادر خود را مدیون آموزش‌های امداد و مربی دادرس خود می‌داند. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی هلال احمر فاطمه قنبری متولد دی ماه ۱۳۷۹و ساکن استان یزد-شهرستان ابرکوه است.اودر حال حاضر در مدرسه شهید جهانی درس می‌خواند.
این عضو نوجوان توانسته است با آموزش‌های فرا گرفته از مربی خود در طرح دادرس در سومین دوره مسابقات المپیاد دادرس برادر دوساله خود را نجات دهد.

فاطمه قنبری در این مورد می گوید: فردای روزی که مبحث احیای قلبی-ریوی را در تیم دادرس فرا گرفتم، تقریبا ساعت ۵ عصر با سر و صدای مادرم دیدم برادرم در بغل مادرم است. علائم شبیه خفگی بود.

او ادامه می‌دهد: با حفظ خونسردی و با آرامش محمد هادی را از مادرم گرفتم و او را روی دستم گذاشتم و چند ضربه به پشتش زدم که با ضربه سوم علائم حیاتی برگشت و تکه‌ای از هندوانه که باعث خفگی او شده بود از دهانش بیرون آمد.

فاطمه این آموزش‌ها را از سال ۸۹ که عضو سازمان جوانان هلال احمر شده، فراگرفته است و مباحث کمک‌های اولیه را از طریق تیم دادرس مدرسه‌شان یاد گرفته است.

خودش در خصوص آشنایی‌اش با فعالیت‌های دادرس می گوید: اول که عضو تیم دادرس شدم فقط برایم هیجان مسابقه مهم بود؛ اما وقتی بیشتر با اهداف هلال احمر آشنا شدم و حس انسان دوستی را در بچه‌ها دیدم انگیزه بیشتری پیدا کردم و حالا خوشحالم که هلال احمری هستم.

فاطمه قنبری در پایان یک آرزوی هلال احمری هم داشت. او می گوید: آرزو دارم روزی برسد که تمام مردم با هلال احمر آشنا شوند و دوره‌های آموزشی آن را بگذرانند تا اگر اتفاقی برای عزیزانشان افتاد بتوانند جان آن‌ها را نجات دهند. همچنین آرزوی دیگرم دعای عاقبت به خیری برای مربی عزیزم (خانم مرضیه اکرمی) است که با آموزش‌های او توانستم جان برادرم را نجات دهم. زندگی برادرم را اول مدیون خدا و بعد او هستم.

براساس این گزارش هدف از اجرای طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) شناخت و آگاهی دانش آموزان از حوادث و سوانح و نحوه امدادرسانی درحوادث و از نتایج بسیار خوب طرح دادرس شناسایی دانش آموزان علاقه‌مند و مستعد است.

105105

کد خبر: 502423

وب گردی

وب گردی