حکم برائت مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی معلولان ذهنی آفرینش استان البرز صادر شد

حکم شعبه 2 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس استان البرز مبنی بر برائت مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی معلولان ذهنی استان البرز صادر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، پیرو اطلاع‌رسانی مکرر برخی رسانه‌ها در خصوص آزار و شکنجه معلولان در یکی از مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی معلولان ذهنی استان البرز و تشویش اذهان عمومی در رابطه با خدمات اینگونه مراکز و بی‌توجهی سازمان بهزیستی به استحضار می‌رساند با توجه به اعلام قبلی حوزه معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از آنجایی که اینگونه مراکز همواره در فواصل زمانی معین توسط کارشناسان مورد بازدید قرار می‌گیرند وجود هرگونه آزار و شکنجه برنامه‌ریزی شده از سوی مراکز منتفی می‌باشد؛ لذا این سازمان به عنوان تنها متولی امور معلولان از ابتدای امر بدون هیچگونه قضاوت، سوءگیری و پیشداوری وارد عمل شد و جهت پیشگیری از هرگونه آسیب احتمالی مبنی بر ارتکاب جرم، رفتار تبعیض‌آمیز و یا آزار معلولان تا حصول نتیجه از سوی مقامات قضایی نسبت به تعطیلی موقت مرکز و ساماندهی توانخواهان در سایر مراکز اقدام کرد. مضاف بر اینکه مرتکبان هرگونه توطئه و اتهامات واهی از سوی این سازمان همواره مورد پیگردهای قانونی قرار گرفته و خواهد گرفت. در همین راستا به منظور شفاف‌سازی موضوع و تنویر افکار عمومی و به منظور حرمت و ارزش نهادن به زحمات بخش غیردولتی که خود از بدنه جامعه و ملت شریف ایران هستند "حکم شعبه 2 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس استان البرز" مبنی بر برائت مرکز مذکور از اتهامات واهی گذشته که همسو با مواضع اتخاذ شده سازمان بهزیستی کشور است به شرح ذیل اعلام می‌شود:

1- صدمات توانخواهان نمی‌تواند ناشی از صدمات عمدی و شکنجه و اذیت و آزار حادث شده باشد.

2- گواهی‌های پزشکی قانونی جملگی حکایت از این دارد که صدمات مددجویان بسیار قدیمی است به نحوی که تعیین زمان و نحوه حدوث آن از نظر علمی ممکن نیست.

3- با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و تحقیق از مادریاران شاغل در مرکز نگهداری مربوطه و بررسی فیلم مربوط به زنجیر کردن معلولین، به روشنی مشخص می‌شود که فیلم مذکور، غیرواقعی و صحنه‌سازی بوده و عاری از هرگونه حقیقت است.

4- با عنایت به فقدان دلیل بر وقوع و انتساب بزه و حاکمیت اصل کلی برائت مستندا به ماده 265 قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادرگردید.

تصویر حکم دادسرا را در www.behzisti.ir ببینید!

105105

کد خبر: 502456

وب گردی

وب گردی