مشاور عارف: مذاکره با کارگزاران ادامه دارد

مشار محمدرضا عارف درباره مذاکره حزب کارگزاران به عنوان حزبی مهم و تاثیرگذار از میان احزاب سیاسی کشوربا شخص عارف برای چگونگی روند فعالیت انتخاباتی گفت: کارگزاران بخشی از احزاب 25 گانه شورای هماهنگی اصلاحات است و گفتگوها در آن قالب و به صورت غیر مرتبط ادامه داشته و ادامه دارد.

سید حسن رسولی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره فعالیت های بنیاد امید ایرانیان در استانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حمایت از محمدرضا عارف اظهار داشت: بنیاد امید نهادی غیرسیاسی و غیر دولتی است و به هیچ عنوان برای فعالیت های انتخاباتی، حزبی ورود پیدا نمی کند.

وی درباره تشکیل ستاد انتخاباتی عارف گفت: دکتر عارف تا این لحظه ستاد انتخاباتی تشکیل ندادند و تا زمانیکه مرحله ثبت نام کاندیداها و تایید آنها از سوی هیئت نظارت شورای نگهبان انجام نگیرد هیچ ستادی تشکیل نخواهد شد بنابراین تا آن مرحله چیزی به نام تشکیل ستاد انتخاباتی وجود ندارد.

عضو بنیاد امید ایرانیان درباره ماموریتی که اخیرا از سوی عارف برای انتخابات آتی به او محول شده، اشاره و تصریح کرد: در حکم آقای عارف اشاره شده بود که به احتمال بسیار قوی و در عمل به اجابت تقاضای اشخاص حقیقی و حقوقی در انتخابات پیش رو کاندیدا خواهند شد و از بنده خواستند که نسبت به فرض کاندیدا شدن، پیش بینی های لازم و اقداماتی از قبیل برنامه ریزی و سازماندهی اقدام شود بنابراین عنوان ستاد در هیچ جایی از چیزی که از من خواستند نیامده بلکه بیشتر تمهید مقدمات است که اطلاعات لازم گردآوری و بعضا سازمانی هم تشکیل داده شود.

رسولی در پاسخ به اینکه آیا این همکاری برای لیست مورد نظر اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه تهران هم خواهد بود، گفت: تمام این اقدامات برای شخص آقای عارف است و مسولیتی از حیث ائتلاف آینده اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه تهران تا این لحظه متوجه بنده نیست و آن را باید مراجع ذیربط تعیین تکلیف کنند و من تصمیم گیرنده نیستم.

وی به حضور عارف به عنوان چهره اصلاح طلب در کنگره حزب موتلفه اسلامی اشاره و تصریح کرد: این حضور به معنای عدول از هویت سیاسی و پوست اندازی سیاسی نیست بلکه از حیث کمک به ارتباط رقابتی و در عین حال دوستانه میان جناح های سیاسی کشور است که می‌تواند زمینه را برقراری گفتگوی ملی در داخل فراهم کند و لذا این حضور اقدام ارزنده ای از سوی عارف بود.

رسولی در پاسخ به اینکه آیا حزب کارگزاران به عنوان حزبی مهم و تاثیرگذار از میان احزاب سیاسی کشور به ویژه اصلاح طلبان با شخص عارف برای چگونگی روند فعالیت انتخاباتی مذاکره‌ای داشته، گفت: گفتگوها ادامه دارد کارگزاران بخشی از احزاب 25 گانه شورای هماهنگی اصلاحات هستند و گفتگوها در آن قالب و به صورت غیر مرتبط هم ادامه داشته و ادامه دارد.

مشاور عارف درباره بحث سرلیستی اصلاح طلبان برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مسئله یک بحث انحرافی است و تا زمانیکه لیستی تهیه نشود صحبت از این موضوع بی معنا است و اساسا معلوم نیست لیست مورد نظر نیازی به سر داشته باشد؛ ممکن است چینش کاندیداها به صورت حروف الفبا باشد یا از روش های دیگر استفاده شود درواقع اینها گمانه زنی هایی است که خیلی با واقعیات آینده انتخابات که هنوز برای ما روشن نیست نسبت دقیق ندارد.

202/201

کد خبر: 502529

وب گردی

وب گردی