نایب رئیس اتاق ایران:  افزایش صادرات در مسیر اقتصاد مقاومتی

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: اولویت ما این است که به تدریج براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه های مقام معظم رهبری، ریل اقتصاد کشور را از خام فروشی به سمت تولید و صادرات با ارزش افزوده بالاتر ببریم.

به گزارش ایسکانیوز، پدرام سلطانی، در روز ملی صادرات، افزود: در قوانین اخیر مانند قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و اصلاح قانون مالیات های مستقیم هم این ریل گذاری در عمل انجام شده است و این اراده و رویکرد ما در تعامل با اقتصادهای توسعه یافته دنیا مانند اروپایی ها می تواند معنا پیدا کند.

وی، اضافه کرد: این بار باید با فناوری تولید کنیم و براساس فرآیندها و فناوری های روز دنیا حرکت کنیم و نیازمند این تعامل هستیم.

سلطانی، گفت: این بار باید منابع عظیم زیرزمینی را با ارزش افزوده بالاتر و با احداث واحدهای پایین دستی که اشتغال نیز ایجاد می کند مورد استفاده قرار دهیم و با عبور از تنش های سیاسی و ورود به فضای جدید تعامل اقتصادی جهانی در این مسیر موفق شویم.

وضع اقتصاد شرکای تجاری در دوران تحریم مطلوب نیست

وی، افزود: وضع اقتصاد شرکای تجاری ما در دوران تحریم مطلوب نیست، نرخ رشد اقتصادی کشورهایی مانند چین، عراق، افغانستان کاهش یافته یا با ناآرامی هایی روبروست که از چالش های بازار صادرات محسوب می شود.

سلطانی، اظهار داشت: باید بازارهای جدید یا کشورهایی را که به واسطه تحریم یا غفلت های خودمان کمتر تعامل داشته ایم توسعه دهیم و احیا کنیم.

نائب رئیس اتاق ایران، گفت: اقتصاد ما از نظر موافقت نامه های تجاری دو و چند جانبه و در بحث ورود به سازمان تجارت جهانی با دنیا گره نخورده است و باید در فضایی رقابت کنیم که رقبای ما با تعرفه های کمتری صادرات خود را انجام می دهند.

سلطانی، افزود: شاید توجه ما تاکنون به بازارهای صادراتی و سلیقه مشتریان در این بازارها مطلوب نبوده است که باید به امر و رسیدگی و توجه به این بازارها قوت دهیم.

401401

کد خبر: 502822

وب گردی

وب گردی