مراسم شیرخوارگان حسینی در مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات

مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان و اهالی منطقه حصارک در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین نقویان واعظ کشور در مراسم عزاداری حسینی با طرح این سوال که آیا تمامی گرفتاری های امروز جامعه ما از برجام است؟ گفت: چرا افرادی که اصلاً اطلاعی از معنی و مفهوم برجام ندارند، به خود اجازه می دهند در کشور هیاهو وتنش ایجاد کنند و دستاوردهای کشور را زیر سئوال ببرند.

این واعظ مشهور خاطر نشان کرد: جوانانی که تعدادشان هم کم نیست ، تاکنون بدلیل بیکاری و فقر نتوانسته اند ازدواج کنند. اما در برابر اعتراض این دسته از جوانان که البته به حق هم هست، برخی که فقط به طور ظاهری خود را دلسوز نظام می دانند، فکر نکرده آن ها را مخالف نظام معرفی می کنند .

نقویان در این مراسم تصریح کرد : راه رسیدن به حقیقت یک راه است و آن هم صراط مستقیم است.

نقویان در همین خصوص به تعارض بین عقل و عشق نیز اشاره کرد وگفت: عقل در عین اینکه خطا نمی کند، اما در معرض اصابت های تیرهای توهم، وسوسه، حسادت، نفرت و ... است و فرد عاقل باید خود را از معرض این تیرها برهاند.

وی افزود: عقل علی رغم جایگاه مهمش اما حیطه و گستره مشخص و معینی دراد و جایی می رسد که عقل توانایی حرکت در آن را ندارد.

وی با اشاره به پیام حرکت امام حسین (ع) برای نسل امروز گفت: چرا علی رغم 1400 سال هنوز پیام حرکت اصلاح گرایانه امام حسین (ع) در بین تمام مظلومان جهان مخاطب دراد؟ چون حرکت این امام عزیز هم از عقل و هم از عشق نشأت گرفته بود.

20101

کد خبر: 502975

وب گردی

وب گردی