ذاکر عنوان کرد: تغییر در سقف بیمه حوادث دانشجویی/ اعطای وام به کارکنان قراردادی

مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام جزئیات گزارش عملکرد صندوق رفاه و وام‌های این صندوق، از تغییر در سقف بیمه حوادث دانشجویی و اعطای وام به کارکنان قراردادی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فرید ذاکر، ضمن تأکید بر اینکه احتمالا تا پایان سال گزارش عملکرد سال تحصیلی 94-95 نیز منتشر می‌شود، گفت: طبق آخرین گزارش عملکرد مقایسه‌ای، در سال تحصیلی 93-94 در مقایسه با سال تحصیلی 93-92 صندوق رفاه گزارش عملکرد بسیار خوبی داشته است. جمع کل وام‌هایی که در سال تحصیلی 92-93 پرداخت شد 325 میلیارد تومان بود، اما این میزان در سال تحصیلی 93-94 رشد چشمگیری داشت و به 515 میلیار تومان افزایش یافت.

او علت این رشد چشمگیر را وام‌های ازدواج ویژه دانشجویی اعلام کرد و افزود: دانشجویانی که از تاریخ 6 شهریور 93 ازدواج و در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کرده بودند با معرفی به بانک‌های عامل ‌توانستند از 10 میلیون تومان وام ازدواج دانشجویی بهره‌مند شوند. همچنین اگر زوج و زوجه هر دو از دانشجویان دانشگاه آزاد باشند هر دو می‌توانند از وام بهره‌مند شوند و وام 20 میلیونی دریافت کنند.

ذاکر در مورد وام‌های کم‌هزینه تحصیلی صندوق رفاه اعلام کرد: اگرچه که این وام‌ها نسبت به قبل از لحاظ تعداد فرق کرده و به تعداد دانشجویان بیشتری تعلق گرفته است، اما از نظر مبلغ و سایر شرایط، تغییری در این وام‌ها صورت نگرفته است. این وام‌ها به سه شکل وام‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت پرداخت می‌شوند.

او ضمن تأکید بر این نکته که مسئولیت هزینه بیمه دانشجویان با صندوق رفاه است، اعلام کرد: از سال تحصیلی 91-92 شرایط این بیمه‌ها تغییری نکرده بود. یکی از موارد مهمی که از امسال اتفاق می‌افتد تغییر در میزان این بیمه‌ها است. خوشبختانه امسال هیات امنای صندوق مصوب کرد که پوشش بیمه حوادث دانشجویی و سقف تعهدات این بیمه تغییر پیدا کند.

او در بیان این موضوع گفت: جبران هزینه‌های پزشکی از یک میلیون و 200 هزار تومان به 5 میلیون تومان، غرامت فوت ناشی از حوادث از 6 میلیون تومان به 20 میلیون تومان و غرامت نقص عضو کلی یا جزئی ناشی از حوادث از 6 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

ذاکر درباره وام‌‌های هیأت‌علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ دانشگاه آزاد اسلامی با بانک ملی در سال گذشته 14 هزار و 269 نفر از کارکنان و هیأت علمی به بانک ملی معرفی و اعضای هیأت‌علمی از وام‌های 60 میلیون تومانی و کارکنان رسمی از وام‌های 40 میلیون تومانی بهره‌مند شدند.

او از بررسی کلیات الحاقیه تفاهم‌نامه خبر داد و گفت: الحاقیه تفاهم‌نامه در دست بررسی است که به زودی به امضا ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرعامل بانک ملی می‌رسد و در نیمه دوم سال 94 ابلاغ می‌شود. یکی از مواردی که به طور جدی در این الحاقیه بر آن تأکید شده اعطای تسهیلات به کارمندان قراردادی است. صحبت‌هایی در مورد میزان تسهیلات به کارکنان قراردادی انجام شده اما بعد از امضای الحاقیه به صورت رسمی این میزان اعلام خواهد شد.

20101

کد خبر: 502986

وب گردی

وب گردی