تهران - ایسکانیوز: پرسپولیس با تک گل مهاجم جوانش مهدی طارمی توانست ذوب آهن را شکست دهد. سرخپوشان تا پیش از بازی‌های امروز با یک باخت و یک تساوی در رده آخر جدول لیگ بودند.

سرخپوشان در این مسابقه هم نمایش فوق‌العاده‌ای نداشتند و نیمه اول بازی نسبتا آرام دنبال می‌شد، تا اینکه مهدی رجب‌زاده با یک ضربه شروع مجدد زیبا توپ را به تیرک دروازه نیلسون زد. بعد از این موقعیت ذوب آهن پرسپولیس کمی تهاجمی‌تر شد. رضا نوروزی در شرایط تک به تک می‌توانست دروازه ذوب آهن را باز کند اما صادقی با یک واکنش خوب مانع گل خوردن تیمش شد. بقیه موقعیت‌های سرخپوشان با ضربه سر یا شوت از راه دور چندان خطرناک نبودند. در دقایق پایانی نیمه اول ذوب آهن یک موقعیت خطرناک دیگر به وجود آورد اما مدافعین پرسپولیس اجازه باز شدن دروازه تیمشان را ندادند.

نیمه دوم ذوب آهن بازی را کمی بهتر آغاز کرد اما آن‌ها هم در خلق موقعیت ناکام بودند. بازی تا دقیقه 72 بدون گل دنبال می‌شد که پرسپولیس بر خلاف جریان بازی گل زد. سانتر ماهینی از روی ضربه شروع مجدد با دخالت نورمحمدی به طارمی رسید و مهاجم جدید سرخپوشان دروازه صادقی را باز کرد. طارمی 22 ساله بازیکن سابق ایران‌جوان و شاهین بوشهر است که ابتدای فصل به پرسپولیس آمد. ذوب آهن بعد از گل پرسپولیس زیاد حمله کرد اما توانست دروازه نیلسون را تهدید کند.

پیش از این بازی تراکتورسازی در تبریز ملوان را 1-0 برده بود. دقیقه ششم بازی ادینیو ستاره تراکتوری‌ها زمانی که بازیکنان و دروازه‌بان ملوان انتظار سانتر کردن توپ را داشتند، با یک ضربه چیپ مستقیم دروازه حریف را باز کرد. بعد از گل ادینیو تراکتوری‌ها فرصت زدن گل‌های بعدی را هم داشتند. ایران‌پوریان بعد از یک حرکت انفرادی زیبا توپ را به تیرک دروازه ملوان زد و دقایقی بعد کامدار از محوطه شش قدم نتوانست دروازه را باز کند. نیمه دوم هم حملات تراکتورسازی ادامه داشت. نریمان‌جهان یک بار ادینیو را صاحب موقعیت کرد و یک بار خودش دروازه ملوان را هدف قرارداد که هر دو بار توپ با اختلاف کمی بیرون رفت. تراکتورسازی با حرکت کریمی صاحب یک ضربه پنالتی هم شد که کیانی این موقعیت را از دست داد. در نهایت شاگردان خطیبی با همان یک گل پیروز شدند.

استقلال خوزستان در بازی خانگی با نفت تهران دومین باخت پیاپی‌اش را تجربه کرد. ویسی و تیمش در این مسابقه هم نمایش نسبتا خوبی داشتند اما ناهماهنگی آن‌ها در خط حمله باعث شد نتوانند به گل برسند. در عوض نفت تهران در دقایق ابتدایی نیمه دوم با ضربه کامیابی‌نیا جلو افتاد. تا دقیقه 85 این نتیجه پایدار بود اما کولیبابی بازی را به تساوی کشاند. دو دقیقه بعد ویکروم گل دوم نفت تهران را زد تا تیم منصوریان به همان شکلی که به راه آهن باخته بود، در این بازی پیروز شود.
کد خبر: 50391

وب گردی

وب گردی