تدریس مهارت‌های رایانه و زبان انگلیسی به سوادآموزان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت:‌ آموزش مهارت‌های icdl در 5 استان کشور به سوادآموزان ارائه می‌شود.در دوره انتقال سوادآموزی که تا پایان پایه ششم است 100 ساعت آموزش مهارت‌های رایانه و زبان انگلیسی به سوادآموزان ارائه می‌شود

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم،‌ تفاهم نامه همکاری میان سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به منظور توسعه سواد دیجیتال امروز به امضای علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش رسید.

علی باقرزاده در مراسم امضای این تفاهم نامه طی سخنانی گفت: سواد باعث می‌شود تا انسان زندگی بهتری را تجربه کند. برخی مواقع سواد در حوزه سلامت یا درحوزه مدیریت بردرآمدها و الگوی صحیح مصرف تحت عنوان سواد اقتصادی شناخته می‌شود و در برخی مواقع نیز سواد برای توسعه دانش و اطلاعات فرد است که از آن تحت عنوان سواد اطلاعاتی یاد می‌‌شود.

او گفت: در دهه گذشته، سواد مهارت خواندن و نوشتن بود هم‌اکنون در کشور ما نیز مبنا همین است اما افراد برای زندگی بهتر به توانایی‌های بالاتر از جمله سواد فناوری نیاز دارند و این موضوع ما را برآن داشت تا به این بخش نیز وارد شویم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت:‌ مهارت‌های «I.C.D.L» را به صورت آزمایشی در دو منطقه از شهر تهران به افرادی که در دوره انتقال سوادآموزی بودند، عرضه کردیم که با استقبال این افراد مواجه شد و براساس این تجربه تصمیم گرفتیم تا امسال 500 نفر را در 5 استان تهران، کرمان،‌ اصفهان، خراسان رضوی و کردستان تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

باقرزاده گفت:‌ در آینده ناگزیریم به سمتی حرکت کنیم سواد اطلاعاتی به افراد ارائه شود و این روند از طریق آموزش‌های سوادآموزی از طریق موبایل و تلبت در حال پیگیری است.

او با اشاره به حمایت وزارت بهداشت برای تهیه نرم‌افزاری به منظور توسعه سواد بهداشتی افراد گفت:‌ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز پژوهشی را سفارش داده است تا بعد از بُعد حقوقی، اجرایی و فنی آموزش از طریق موبایل را بررسی کند و تا پایان سال نسخه آزمایشی آن عرضه می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد:‌ سه جلد کتاب نیز ویژه سوادآموزان در موضوعات مهارت‌های اولیه رایانه، آشنایی با رایانه و زبان انگلیسی تهیه شده است و بخشی از ساعت‌های آموزشی دوره انتقال سوادآموزی که تا پایان پایه ششم ابتدایی است به آموزش این کتاب‌ها اختصاص یافته است یعنی از 600 ساعت آموزش، 100 ساعت آن به آموزش icdl اختصاص یافته است.

باقرزاده گفت: در برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده است تا سازمان نهضت سوادآموزی در قالب نظام آموزشی بزرگسالان کار خود را انجام دهد.

20104

کد خبر: 513001

وب گردی

وب گردی