ورزشکاران متخلف تا پایان سربازی، اجازه حضور در تیم‌های ملی را ندارند

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به نامه وزیر ورزش درباره بکارگیری ورزشکاران متخلف در تیم‌های ملی تاکید کرد که هیچ یک از ورزشکاران متخلف اجازه حضور در تیم ملی را نداشته اما درباره دیگر ورزشکاران سرباز همکاری‌های لازم انجام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار موسی کمالی در این باره گفت: چندی پیش نامه‌ای از سوی وزیر ورزش و جوانان رسانه‌ای شد که براساس آن از ستاد کل نیروهای مسلح خواسته شده بود تا اجازه حضور ورزشکارانی که در روند سربازی خود تخلف کرده بودند، در تیم‌های ملی داده شود.

او با بیان اینکه این درخواست با دستور رییس ستاد کل نیروهای مسلح به کمیته تخصصی ارجاع و در آنجا مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در نهایت با توجه به تصمیم این کمیته و همچنین عدم تمایل افکار عمومی با بازی این افراد در تیم ملی، تصمیم بر این شد که ورزشکاران متخلف تا پایان دوران سربازی خود اجازه بازی در تیم‌های ملی را نداشته باشند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این تصمیم قطعی است و در مورد کلیه ورزشکارانی که در روند سربازی خود تخلف یا اقدام به جعل و دسیسه کرده بودند، صدق می‌کند، گفت: در این بین نیز فرقی بین فوتبالیست‌ها یا دیگر ورزشکاران وجود ندارد.

کمالی با اشاره به آن دسته از ورزشکاران سرباز که در حال حاضر مشغول طی کردن روند سربازی خود هستند، ادامه داد: برای آن دسته از ورزشکارانی که هم‌اکنون سرباز بوده و تخلفی در پرونده‌شان وجود ندارد، نه تنها محدودیتی لحاظ نشده بلکه ستاد کل نیروهای مسلح با تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها کمال همکاری را خواهد داشت.

او درباره اینکه عمده مشکل این افراد خروج از کشور است و ستاد کل چگونه می‌خواهد با آنان همکاری کند؟ گفت: اگر چنانچه فدراسیون‌های مربوطه در موعد مقرر درخواست خود را به سازمان‌های مربوطه ارجاع دهند، بررسی‌های لازم انجام شده و این افراد مشکلی برای خروج از کشور ندارند اما تاکید می‌کنم که این تسهیلات برای آن دسته از ورزشکارانی است که بدون تخلف روند سربازی خود را پشت سر گذاشتند و درباره ورزشکارانی که در روند سربازی خود تخلفی کرده‌اند، صدق نمی‌کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح بار دیگر تاکید کرد که ورزشکاران متخلف تا پایان دوران سربازی خود حق فعالیت در هیچ یک از تیم‌های ملی را ندارند و در صورت مشاهده با آنان برخورد خواهد شد.

کمالی درباره اینکه برخی ادعا می‌کنند که نبود این ورزشکاران می‌تواند به تیم‌های ملی و نتایج آن ضربه وارد کند،گفت : من کارشناس ورزشی نیستم اما باید قانون برای تمام شهروندان یکسان اجرا شده و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد. در این خصوص اگر واقعا چنین ادعایی مطرح است، فدراسیون‌های ورزشی و مسوولان مربوطه باید چاره‌اندیشی کنند و نمی‌شود یک نفر با تخلف و نقض حقوق دیگران بخواهد مجوز حضور در تیم ملی را هم دریافت کند.

20106

کد خبر: 523013

وب گردی

وب گردی