وزیر بهداشت: مورد ثابت شده ای از بیماری کرونا در کشور گزارش نشده است/ حجاج مشکوک به کرونا در قرنطینه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مورد صددرصد ثابت شده از ابتلای حجاج به بیماری کرونا در کشور گزارش نشده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران زنجان با اشاره به اینکه موردی قطعی از بیماری کرونا در کشور گزارش نشده است، افزود: خوشبختانه گروه بهداشت این وزارتخانه و در تمامی استانها مراقبت های لازم را انجام می دهند و موارد مشکوک این نوع بیماری را بررسی می کنند.

وی یادآوری کرد: در عین حال موارد مشکوک به بیماری کرونا در قرنطینه هستند و هنوز بیماری آنان قطعی اعلام نشده است چرا که باید موارد قطعی این بیماری به سازمان بهداشت جهانی (who) نیز گزارش شود.

علائم شایع بیماری کرونا تب با درجه حرارت بالاتر از 38درجه سانتیگراد، سرفه و تنگی نفس و اسهال است که به مدت 14 روز به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.
هاشمی همچنین به نگرانی در مورد شیوع بیماری وبا در کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس وزارت بهداشت ایران چند تن کلر را در اختیار وزارت بهداشت این کشور قرار داده است تا کار کلر زنی آب را برای پیشگیری از ابتلا زائران عتبات عالیات انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه زائران عتبات عالیات برای مبتلا نشدن به این بیماری باید از مصرف غذاهای نامطمئن اجتناب کنند، بیان کرد: به زائران عتبات عالیات توصیه می شود از آبهای بسته بندی شده استفاده کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد بیماری وبا در کشور نگرانی وجود ندارد و شستشوی مداوم دست و وسایل مورد استفاده کمک بسیار مهمی در مبتلا نشدن به این بیماری است.

وی در ادامه به فاجعه منا و وضعیت بوجود آمده برای حاجیان اشاره و خاطرنشان کرد: از بیماران و مصدومان بستری شده در بیمارستانهای عربستان مراقبت های خوبی صورت گرفت و کمک های قابل توجهی به هیات حج ایرانی داشت.

هاشمی همچنین زنجان را شهر انقلابی، کاملا مذهبی و فرهنگی در عین حال دوست داشتی بیان کرد و گفت: حضور جوانان در دسته باشکوه حسینیه اعظم زنجان بسیار باشکوه و چشمگیر بود و این عزاداری موجب گرایش و جذب این قشر شده است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) توفیق بزرگی است و فلسفه قیام عاشورا باید بیش از گذشته برای عموم به ویژه جوانان تبیین شود.

۲۰۲۰

کد خبر: 533170

وب گردی

وب گردی