پیشروی گسترده ارتش سوریه در حلب، لاذقیه حمص و دمشق

ارتش سوریه با ادامه پیشروی‌های خود در حلب، لاذقیه حمص و دمشق، حمله گسترده‌ای را از شش محور برای به دست گرفتن کنترل مناطق استراتژیک شمال سوریه آغاز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، سایت روزنامه السفیر گزارش داد ارتش سوریه در 24 ساعت گذشته توانست به پیشروی‌هایی در منطقه شمالی حمص دست یابد به صورتی که کنترل دو روستای سنیسل و تریمعلة را به دست آورد و بدین ترتیب گستره حضور خود را در حمص شمالی افزایش داد.

ارتش سوریه هم‌اکنون به سمت حومه حمص که پایگاه اصلی گروه‌های تروریستی در مناطق مرکزی سوریه به شمار می‌آید در حال پیشروی است. در حلب نیز ارتش سوریه توانست به پیشروی‌هایی خوبی در حومه جنوبی آن دست یابد به صورتی که کنترل مناطق رسم الشیح، بلاس، کفر عبید، کفر بیش، دیر صلیبه، الایوبیه و القیقان را در یک عملیات گسترده که حومه جنوبی و غربی حلب را در بر می‌گرفت به دست آورد .

بخش دیگری از نیروهای ارتش سوریه نیز در حومه شرقی حلب در حال پیشروی هستند و تلاش دارند تا محاصره فرودگاه نظامی کویرس را که از سوی نیروهای تروریستی داعش محاصره شده است بشکنند. ارتش سوریه توانست کنترل منطقه الجدیده بعد از کنترل منطقه استراتژیک تل سبعین را به دست بگیرد.

گروه‌های تروریستی نیز در واکنش به این پیشروی‌های ارتش مناطق مسکونی در حلب را مورد هدف قرار دادند.

در حومه شمالی لاذقیه نیز ارتش سوریه عملیات نظامی خود را به سمت مناطقی که تحت کنترل گروه‌های مسلح است گسترش داده به طوری که عملیات نظامی و گلوله‌باران توپخانه‌ای و حملات هوایی با مشارکت جنگنده‌های روسی مواضع ائتلاف موسوم به جیش الفتح را به شدت زیر آتش گرفته است.

یک منبع میدانی در لاذقیه عنوان داشت که نیروهای ارتش سوریه به سمت ارتفاعات کف العذر و کتف الغنمه که دو منطقه استراتژیک به شمار می‌آیند حرکت کرده‌اند.

این منابع در گفت‌وگو با روسیه الیوم عنوان داشتند که ارتش سوریه حمله خود را از شش محور برای به دست گرفتن کنترل منطقه استراتژیک جب الاحمر واقع در شمال لاذقیه آغاز کرده‌ است.

در جنوب و در حومه پایتخت نیز نیروهای ارتش سوریه کنترل منطقه المجبل واقع در حرستا در ریف دمشق را به دست گرفته و مواضع گروه‌های تروریستی را مورد هدف قرار دادند.

301301

کد خبر: 533182

وب گردی

وب گردی