معاون وزیر علوم خبر داد: وجود دو نیم میلیون متر مربع، پروژه نیمه تمام در دانشگاه ها

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: بیش از دو نیم میلیون متر مربع، پروژه نیمه تمام در دانشگاه ها وجود دارد که برای اتمام این میزان حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد حسین امید گفت: با اشاره به پروژه های نیمه تمام دانشگاه ها گفت: درحال حاضر بیش از دو نیم میلیون متر مربع، پروژه نیمه تمام در دانشگاه ها وجود دارد.

او گفت: از این مقدار در سال گذشته و امسال چیزی کمتر از ۵۰۰ هزار مترمربع به اتمام می رسد، این‌ها پروژه هایی هستند که بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند.

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: بنابراین اگر پروژه جدیدی ایجاد نشود، سال آینده باز دو میلیون مترمربع پروژه نیمه تمام باقی می ماند، که برای اتمام این دو میلیون متر مربع، پروژه نیمه تمام، چیزی حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

او گفت: خوشبختانه دراین فاصله، برخی از این پروژه‌های نیمه کاره توسط خیرین درحال تکمیل شدن است.

امید درباره مهمترین پیشنهادات معاونت اداری مالی وزارت علوم برای ارایه در برنامه ششم توسعه گفت: پشنهادات ما در این زمینه تدوین و ارایه شده است.

او گفت: مهمترین پیشنهاد ما، ایجاد تحول در نحوه تامین منابع مالی دانشگاه‌ها است.

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: تقاضای ما استقلال مالی دانشگاه ها است برای اینکه دانشگاه نیاز خود را در بخش شهریه، پژوهش و انتقال فناروی تامین کند و دولت نیز یارانه ای را که قرار است به آموزش اختصاص دهد، پرداخت کند.

20104

کد خبر: 533185

وب گردی

وب گردی