پیشنهاد برگزاری دوره‌های مشترک مراکز علمی کاربردی هلال احمر با وزارت بهداشت

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از ارائه پیشنهاد مراکز علمی کاربردی هلال احمر به وزارت بهداشت برای برگزاری دوره‌های مشترک در برخی از رشته‌های خاص خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ار ایسنا دکتر سیدحمید جمال الدینی ا بیان اینکه هدف موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال احمر ایران به کارگیری الگوهایی برای افزایش مهارت است،افزود:موسسه علمی کاربردی هلال احمر به دلیل قرابت با نظام سلامت،قابلیت قرار گرفتن در نقشه آمایش آموزشی وزارت بهداشت و تبدیل به موسسه علمی کاربردی نظام سلامت را دارد.

او با تاکید بر اینکه عمده خدمات موسسه علمی کاربردی هلال احمر به عنوان معین دولت در زمینه کمک رسانی بوده است،گفت: پیشنهادی از طرف مراکز علمی کاربردی هلال احمر به وزارت بهداشت مبنی بر ایجاد تفاهم‌نامه بین مراکز علمی کاربردی هلال احمر با دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان ارائه شده است تا بر این اساس فعالیت این مراکز با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در برخی از رشته خاص به صورت مشترک باشد.

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران ادامه داد: در صورتی که وزارت بهداشت مجوزهای لازم را اعطا کند،دانشجویان و داوطلبان مباحث تئوری را در مراکز علمی کاربردی هلال احمر می‌گذرانند و مباحث عملی را در بیمارستان یا مرکزی که دانشگاه اعلام می‌کند،زیرا با توجه به نگاه جامع وزارت بهداشت در طرح آمایش سرزمین، جایگاهی برای بخش غیر دولتی و خصوصی باز شده که این جایگاه می تواند به مراکز علمی کاربردی هلال احمر داده شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به تاریخچه تاسیس مراکز علمی کاربردی هلال احمر گفت: موسسه علمی کاربردی هلال احمر از سال 73 با ایجاد یک مرکز آموزشی تحقیقاتی شکل گرفت و از سال 74 با اخذ مجوز از وزارت علوم تبدیل به موسسه علمی کاربردی هلال احمر تبدیل شد.در این مدت 20 ساله، نزدیک به 7000 نفر از 32 مرکز علمی کاربردی هلال احمر فارغ التحصیل شده و در حال حاضر قریب به 21 هزار دانشجو در حال تحصیل در این مراکز هستند.

دکتر جمال الدینی در پایان گفت: نزدیک به 4000 استاد با این مجموعه ارتباط دارند. درمورد رشته‌های تحصیلی این مراکز نیز باید گفت درحال حاضر 42 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی و 3 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این مراکز آموزش داده می‌شود.

105105

کد خبر: 533284

وب گردی

وب گردی