بوفه سالم؛ دانش آموز سالم/افزایش کیفیت خدمات بوفه های مدارس در دستور کار سازمان دانش آموزی

قائم مقام سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران از افزایش کیفیت خدمات بوفه های مدارس کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، داود روستایی با اعلام این خبر گفت: بوفه های مدارس بخشی از فرآیند تغذیه ای دانش آموزان را در طول روز بویژه در اوقاتی که در مدرسه هستند برعهده دارند، از اینرو نوع خدمات و میزان کیفیت آن از اهم دغدغه های متولیان آموزش و پرورش بوده و هست به این منظور سازمان دانش آموزی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که تحت حاکمیت وزارت آموزش و پرورش است و مسئولیت نظارت بر امور اجرایی و مدیریت بوفه های مدارس را براساس بخشنامه شماره 205274 مورخ 13/10/1393 بر عهده گرفت.

او ادامه داد: شعار اصلی سازمان دانش آموزی برای مدیریت بوفه ها که برای تحقق آن از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهد کرد عبارت است از: «بوفه سالم ـ دانش آموز سالم».

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی افزود: در حال حاضر 20 هزار بوفه مدرسه مجوز فعالیت خود را از سازمان دانش آموزی دریافت نموده اند و مابقی مدارس یا تمایلی برای راه اندازی بوفه نداشته اند و یا از شرایط لازم برخوردار نبوده و لذا مجوزی برای آنان صادر نشده است.

او تاکید کرد: مدارسی که مجوز فعالیت بوفه دریافت نموده اند نیز باید به سرعت خود را به شرایط استاندارد نزدیک نمایند در غیراینصورت برای دوره های بعدی مجوز آنان هم لغو می گردد.

روستایی افزود: ما باید در مدارس به جایی برسیم که یا بوفه سالم و استاندارد داشته باشیم و یا بوفه نداشته باشیم چرا که خدمات بوفه ها به سلامتی دانش آموزان عزیز ایران اسلامی گره خورده و مدارس حق ندارند از کنار این موضوع مهم به سادگی عبور کنند.

105105

کد خبر: 533404

وب گردی

وب گردی