مسافربرهای شخصی باید ساماندهی شوند

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه به تازگی لایحه ای در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مطرح و با کلیت آن موافقت شده است، گفت: بر اساس این لایحه، همه خودروهایی که می خواهند نسبت به جا به جایی مسافر در سطح شهر اقدام کنند، حتما باید تحت پوشش شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی باشند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، اقبال شاکری افزود: به این منظور، علاوه بر این که شرکت های خصوصی تاکسیرانی باید مورد تائید بوده و دارای مجوز باشند، سلامت فنی خودروها و صلاحیت فردی رانندگان آنها نیز می بایست تأیید شده باشد.

او با تأکید بر این که علاوه بر بازرسی سازمان تاکسیرانی، پلیس راهور نیز باید بر عملکرد تمام رانندگان حمل و نقل غیر انبوه که مسافر جا به جا می کنند اعم از رانندگان تاکسی و مسافربرهای شخصی نظارت داشته باشند، اعلام کرد: این رانندگان به منظور فعالیت در زمینه جا به جایی مسافر، باید اسم و مشخصات کامل خود را در شرکت های دارای مجوز ثبت کنند.

چرا پلیس راهور با مسافربرهای غیر مجاز برخورد نمی کند؟

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که نظارت بر مسافربرهای شخصی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: سؤالی که وجود دارد، این است که چرا پلیس راهور با رانندگانی که به صورت غیر مجاز اقدام به جا به جایی مسافر می کنند، برخورد نمی کند و از طریق ثبت جریمه، نسبت به اعمال قانون در خصوص این گروه از رانندگان اقدام نمی‌کنند.

شاکری با بیان این که ساماندهی سیستم حمل و نقل عمومی، فعالیتی تدریجی است، تأکید کرد: تعداد خودروهای واجد شرایط که می توانند از طریق شرکت‌های صاحب صلاحیت ثبت شوند، زیاد نیست و کاهش یک باره آنها باعث می شود تا از یک سو، دارندگان خودروهای شخصی به استفاده از خودروی خود ترغیب و تشویق شوند و از سوی دیگر، میزان کرایه ها بالا برود.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل شهرداری تهران، او در پایان با تأکید بر این که قبل از هر چیز باید ابعاد اجتماعی و اقتصادی تشدید نظارت بر رانندگانی که از طریق مسافربری امرار معاش می کنند، مد نظر قرار گیرد، گفت: قبل از هرگونه اقدامی،‌ حتماً باید مطمئن شویم که تمام جوانب کار دیده شده و سپس نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 533491

وب گردی

وب گردی