منتجب نیا : حضور سید حسن خمینی در مجلس خبرگان در غنا  بخشیدن و جهت گیری  صحیح آن  موثر است

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: سید حسن خمینی درغنا  بخشیدن به  مجلس خبرگان و جهت گیری  صحیح آن مجلس می تواند موثر باشد.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفتگو با خبرنگار احزاب ایسکانیوز پیرامون احتمال حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اینکه وظیفه مجلس خبرگان رهبری نظارتی است و نمایندگان آن مسوولیت اجرایی ندارند و از یک شانیت و سمت خاصی برخوردارند تا وظایفی که قانون اساسی به عهده آنها گذاشته را به موقع بتوانند انجام دهند حضور در این نهاد برای شخصیت هایی مثل حاج سید حسن آقای خمینی بدون اشکال است .

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه حضور آقای سید حسن خمینی در مجلس خبرگان بسیا ر مفید و موثر و ارزشمند است، افزود: حضور او در خبرگان رهبری به عنوان یادگار حضرت امام می‌تواند الهام بخش باشد.

وی در تصریح شخصیت یادگار امام گفت : سید حسن خمینی دیدگاه‌های روشنی دارد و بر نظرات و مواضع حضرت امام پافشاری می کند لذا می تواند در غنا بخشیدن به مجلس خبرگان و جهت گیری صحیح آن مجلس موثر باشد.

منتجب نیا با بیان اینکه یادگار امام از نظر شرایط علمی در یک سطحی قراردارد که به خوبی می تواند مسوولیت نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری را عهده دار شود ادامه داد: سالها است که او در حوزه علمیه قم درس خارج تدریس می کند و شاگرد هایی را پرورش دادند و نشان داده استعداد و و روحیه علمی قویی دارد بنابر این هیچ تردیدی در صلاحیت وی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمدن و نیامدن حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان بستگی به صلاحدید خود او دارد گفت : مواضع سیاسی و فرهنگی یادگار امام بسیار روشن و در چارچوب تفکر حضرت امام خمینی (ره) فکر و حرکت می کند.

مخالفان امروز بیت امام خمینی جزء مخالفان سرسخت خود امام بودند

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره احتمال مخالفت ها با حضور یادگار امام در انتخابات مجلس خبرگان گفت: هر شخصی در زمان خود مخالفینی دارد و حتی خود حضرت امام( ره ) نیز در زمان خود مخالفانی داشتند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مخالفین امروز بیت امام جزء مخالفان سرسخت امام خمینی( ره) در زمان حیات ایشان بودند، ولی جرات و جسارت مخالفت را نداشتند لذا در زمان حضور ایشان قدرت و نفوذ رهبر کبیر انقلاب اجازه نمی‌داد آنچه در دل دارند نسبت به امام ابراز کنند هرچند که ایشان با کرامت برخورد می کردند .

منتجب نیا با بیان اینکه مواردی وجود داشت که برخی با امام خمینی مخالفت و به ایشان جسارت کردند، ایشان این افراد را بخشیده و اجازه ندادند با انها برخورد شود گفت: الان برخی جرات و جسارت پیدا کردند و آنهایی که از امام و بیت امام کینه ای به دل دارند می خواهند انتقام گیری کنند .

اعتدال و واقع بینی یادگار امام، مردم را جذب کرده است

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه سید حسن آقا در این مدتی که از رحلت حضرت امام (ره ) و پدرش حاج احمد آقا می گذرد موقعیت و محبوبیت فوق العاده ای در بین مردم به دست آورد،بیان کرد: هرکسی مخالفینی دارد، اما اکثریت قریب به اتفاق ملت به امام و بیت امام عشق می ورزند و وقتی چهره یادگار امام را می بینند قامت رسا و جذاب حضرت امام خمینی برای آنها تداعی می شود و اعتدال او در دیدگاه‌ها و واقع بینی ایشان نسبت به مسائل جامعه مردم را جذب کرده است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه یکی از برکات حضور سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان حضور فعال تر و پرشور تر مردم در پای صندوق ها خواهد بود، افزود: عده زیادی که شاید چندان علاقه ای به شرکت در انتخابات خبرگان نداشته باشند در صورت حضور یادگار امام به عشق بیت امام و شخص حاج حسن آقا در پای صندوق حضور می یابند.

203/201

کد خبر: 533595

وب گردی

وب گردی