نوبخت: توانمند سازی بخش خصوصی در صنعت بانکداری الکترونیک در برنامه ششم توسعه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، با اشاره به آغاز اجرای برنامه ششم توسعه از چند ماه آینده، گفت : در این برنامه به مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی توجه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت در همایش بین المللی تراکنش در مصاحبه با خبرنگاران افزود: نظام بانکی کشور نیز سال های گذشته دوره سختی را با تحمیل تحریم ها، سرافرازانه پشت سرگذاشته است.

وی گفت: هرچند انتظار بیشتری از نظام بانکی می رفت، اما با فعالیت دو سال اخیر و کمک سیاست سنجیده پولی شاهد روند کاهنده نرخ تورم بودیم و برای چند ماه آینده در اجرای بسته رونق اقتصادی نظام بانکی نقش مهمی بر عهده دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گفت: نیازها برای توسعه کشور بعد از تحریم ها و همزمان با اجرای برنامه توسعه خواهد بود و در این مسیر به بخش خصوصی داخلی و خارجی مجهز به دانش روز نیاز داریم.

لزوم توسعه بانکداری الکترونیک و دولت الکترونیک

نوبخت، با تاکید بر لزوم توسعه بانکداری الکترونیک و دولت الکترونیک، ادامه داد: فرصت خوبی برای بخش خصوصی فراهم است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز از توانمند سازی این بخش ها حمایت می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوز، افزود: در برنامه ششم توسعه و فرصت های پساتحریم برنامه های نوآورانه خوبی به ابتکار بانک مرکزی تدارک دیده شده است و امید داریم در اجرای این برنامه ها از توان بخش خصوصی از جمله بانک ها خارجی نیز استفاده شود.

شمارش معکوس برای رفع تحریم نظام بانکی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، همچنین در آیین گشایش همایش بین المللی تراکنش از آغاز شمارش معکوس برای رفع تحریم نظام بانکی و بانک مرکزی خبر داد و گفت: نظام بانکی این رخداد را در آینده نزدیک پیش رو دارد.

نوبخت افزود: هرچند انتظارات از نظام بانکی و بانک مرکزی به درستی تحقق نیافته اما با توجه به فضای سخت و محدود کننده که به نظام بانکی کشور حاکم بوده تاکنون اقدامات ارزشمندی ازجانب نظام بانکی انجام شده است.

وی گفت: براساس آماری که مرکز آمار روز گذشته منتشر کرد شاخص تورم برای ماه مهر به رقم 13.3 درصد تقلیل یافته ضمن آنکه نرخ تورم نقطه به نقطه 10.9 درصد و ماهانه 0.8 درصد بوده که این رقم در مقایسه با نرخ تورم 40 درصدی که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم بود، نشان از سنجیدگی فعالیت مردان بانکی دارد.

نوبخت، با بیاناینکه تا آغاز شرایطی که کشور بدون تحریم بتواند برنامه های خود را اجرایی کند، مقطع چند ماهه ای وجود دارد، گفت: بانک مرکزی در این فاصله با بهره گیری از ابزارهای پولی و مالی می تواند خروج از رکود و رشد اقتصادی را سرعت بخشد بنابراین مردان بانکی نقش مهم و موثری در این بخش دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: طرح های دوره پساتحریم که قرار است در قالب برنامه ششم توسعه اجرایی شود، هم اکنون در دست تهیه است و گسترش ابزارهای مالی در آن مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گفته وی، برای دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصاد نیاز به 800 هزار تا 1063 هزار میلیارد تومان در سال داریم که می توان بخشی از آن را از ابزارهای فناوری اطلاعات تامین مالی کرد.

همایش بین المللی تراکنش نخستین رویداد این صنعت در کشور است که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس کل بانک مرکزی و فعالان صنعت مالی، کارت و پرداخت الکترونیکی و مهمان های خارجی برگزار شده است.

نمایشگاه جانبی این همایش نیز روزهای 4 تا 6 آبان در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران (محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری) واقع در بوستان گفت‌وگو دایر خواهد بود که بازدید از آن برای عموم علاقمندان آزاد است.

401401

کد خبر: 533607

وب گردی

وب گردی