آغاز  نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت‌ از دی  ماه/ 18 و نیم درصد تلفات جاده ای مربوط به موتورسواران است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان اینکه نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت‌ از دی آغاز می‌شود، گفت: سهم زیادی از تلفات جاده ای حدود 18 و نیم درصد مربوط به موتورسواران است.

به گزارش ایسکانیوز؛ داود کشاورزیان امروز در نشست خبری‌، افزود: معاینه فنی،‌ نظارت بر رفتار رانندگان و استفاده از موقعیت‌یاب جغرافیایی ( جی پی اس ) را برای کنترل رفتار رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه در مرحله نخست همه ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای و ناوگان حمل سوخت به سامانه موقعیت‌یاب تجهیز می‌شود، گفت: با کنترل این سامانه، راننده می‌تواند حداکثر 9 ساعت رانندگی کند و سیستم این هوشمندی را دارد که کنترل کند رفتار راننده در ساعت تعیین شده تغییر کرده است یا خیر.

وی، درباره سوانح رانندگی هم گفت: سهم بالایی از تلفات رانندگی مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،گفت: روند کاهش تلفات خوب پیش می رود اما رضایتبخش نیست و سهم زیادی از تلفات جاده ای حدود 18 و نیم درصد مربوط به موتورسواران است.

کشاورزیان،افزود: هنوز فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسواران جا نیفتاده است و بسیاری از آنان نیز رفتار مخاطره آمیز دارند.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در کاهش تلفات جاده ای نقش دارد، افزود: اعمال قانون و آموزش، مهمترین عامل تأثیر گذار است.
کشاورزیان با اظهار تأسف از اینکه جرائم، تأثیرگذاری خود را از دست داده اند گفت: جرائمی که در شرایط کنونی اعمال می شود مربوط به سه سال پیش است و هم اکنون این جرایم اثرگذاری خود را از دست داده است.

وی افزود: در سال 90 با اجرای جرایم حدود 14 و نیم درصد تصادفات کاهش یافت و باید با توجه به روند تورم، جرایم نیز افزایش یابد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در سه سال گذشته تورم 100 درصد افزایش یافته و جرایم نیز باید دو برابر می شد.
کشاورزیان نصب تابلوهای علائم هشدار دهنده، اصلاح شیب، اصلاح شانه خاکی، پاکسازی حریم جاده، اصلاح تقاطع و دوربرگردان ها را از عوامل مهم در کاهش تصادفات عنوان کرد.

نصب 1780 دوربین ثبت کنترل سرعت در راه های شریانی کشور

وی به طرح نصب 1780 دوربین ثبت کنترل سرعت در راه های شریانی کشور اشاره کرد و افزود: عملیات مطالعاتی این طرح به پایان رسیده و در دی ماه عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
کشاورزیان همچنین به برگزاری چهارمین همایش بین المللی حوادث رانندگی و جاده ای در روزهای 19، 20 و 21 آبان 94 در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: امور مهندسی راه ایمن، جایگاه اقدامات ایمنی در مطالعات ترابری درون شهری و برون شهری،‌ مدل های شناسایی و ارزیابی ایمنی وسایل نقلیه، قوانین و مقررات ایمنی در روشهای اجرایی، مدیریت هماهنگ و یکپارچه ایمنی، امداد و نجات مصدومان و فوریت های پزشکی، آموزش و رفتار عوامل انسانی، پیامدهای اجتماعی و اقتصادی تصادفات رانندگی و مسائل ویژه ایمنی از محورهای این همایش است.

401401

کد خبر: 533627

وب گردی

وب گردی